Sinds enige tijd lig ik in conflict met de huisbaas
Nu kwam de eigenaar van de bouw bij mij klagen dat hij een factuur van electrabel had gekregen waarhij 1900 euro aan elektriek moest betalen.dubbel tarief mits dit om een eigenaars tarief gaat dat bij verbruik veel hoger ligt.
In het jaar dat ik het apartement bewoond is er door electrabel geen factuur naar de eigenaar gestuurd
Nu blijkt dat de eigenaar vergeten is zijn contract op te zeggen met electrabel omdat ze er vanuit ging dat ik dit wel zou regelen en ging er van uit dat de electtiek bij de huur prijs inbegrepen zat na nalezen van het contract blijkt dit wel niet zo te zijn.
Dus de eigenaar is dus aangerekend voor het eigenaars tarief en dit is dus een dubbel tarief en nu wilt hijdat ik dit betaal.
Ben dus zelf nadat hij met de factuur afkwam naar electrabel gegaan en heeft vanaf de laatste meerterstand opneming deze op de naam van mijn vriend laten zetten.
Op het moment dat ze naar electrabel beld staat dit dus ook op zijn naam maar de eigenaar wil gewoon dat wij hem die 1900 euro betalen terwijl ze bij electrabel duidelijk gezegd hebben dat er een verekinging komt en zij een factuur met een bedrag van 0,00 euro gaat krijgen
Dus de metersatand staat nu vanaf de intrek op naam van mijn vriend maar de huisbaas blijft de factuur krijgen.
deze heeft nu een advocaat in de arm genomen en die eist dat wij dit bedrag betalen aan haar en dat hij anders naar de vrederechter stapt en eist dat wij dit bedrag betalen plus dat de vrederechter ons huurkontract opzegt.
en dus nog is 3 maanden huis huur van ons eist.
in het begin hebben wij gedaan wat de advocaat van ons vroeg wij hebben nogmaals een overname document getekend dat de verhuurder ons in november gaf
nu staat er in de brief dat de electriek op mijn naam moet komen en dat ik een copie van mijn identiteistbewijs aan hem geef
vanaf het moment dat zij naar ons toe is gekomen hebben wij het hoog nodige gedaan zodat de meterstand op ons zou worden geschreven vanaf de datum dat wij het apartement hebben betrokken het is wel zo dat de datum pas vanaf mei verleden jaar is terwijl we er al een jaar woonden, maar met de meterstanden van die de eigenaar in april 2010 doorgaf
nu schrijft hij ook dat we 2maanden huur achterstaan en dat we die inmiddels op het nippertje hebben betaald wat natuurlijk dikke zever is
tevens wil hij ook zover gaan dat er een gerechts deskundige word aangesteld die de schade in het apartement vast steld terwijl er nooit een plaast beschrijving is opgemaakt
De huuisbaas heeft dit bedrag nog niet aan electrabel betaald en wilt doormiddel van naar de vrederechter te stappen dat wij dit alvast betalen en als de eind factuur van electrabel komt dat we dit dan maar met electrabel regelen.
wij hebben enkel een copie van het huurcontract en op de versie van de verhuurder staat de meterstand terwijl die op ons copie niet vermeld staat.
tevens is het ook wel zo dat we niet op dit adres staan ingeschreven mits we dit apartement enkel gebruiken als we beiden in brussel verblijven voor ons werk mits de afstand brussel naar huis veel te groot is.
in het huur contract staat nergens dat dit apartement als hoofdverblijfplaats moet dienen en de advocaat van de eigenaar zegt dat dit wettelijk verplicht is
wat betreft de electriek krijgen wij pas facturen vanaf mei 2011 maar zijn wel ingeschreven met de meterstanden van de laatste opneming voor wij in het apartement kwamen
de advocaat heeft dus na laten trekken of wij wel op dit adres staan ingeschreven en hij zegt ook dat dit niet klopt dit hebben we vermeld toen we het apartement huurde en toen was dit geen enkel probleem
wat moet ik doen of kan ik zorgen dat wij dit apartement niet moeten verlaten want dit zou een ramp zijn voor ons werk mits we beiden in brussel werken en redelijk wat uren kloppen.
want volgens electrabel hebben wij aan onze plicht voldaan en heeft de eigenaar eigelijk geen recht van spreken.
Zelf hebben we het idee dat de eigenaar ons er gewoon buiten wilt hebben
Want omdat ik het apartement op mijn naam heb gehuurd wil de advocaat dat de electriek op mijn naam staat en dat ik nalatig ben geweest in handelen
plus hij vraagt ook nog is de zogezegde niet betaalde huur van december 2011 en januari 2012 wat we natuurlijk kunnen aantonen dat dit niet zo is
en in zijn brief staat ook dat we op alle dingen die zij voorstelden totaal geen medewerking verleende
hij zegt ook dat hij mij op 16 januari een brief heeft gestuurd en deze brief is dan van 18 januari
Maar ik heb nooit geen brief gezien die op 16 januari is verstuurd of een aangetekende brief gekregen mits hij nooit een aangetekend schrijven heeft gestuurd.
alvast bedankt