opzet huurappartement

kristin
Topic Starter

opzet huurappartement

#1 , 26 mar 2007 12:00

Ik heb onlangs mijn opzegbrief gekregen van de huisbaas. Opzeg 6 maand en ik moet eruit tegen 1 oktober 2007.
Mijn contract is ingegaan op 1 oktober 2004.
De huisbaas heeft geen enkele reden gegegeven voor mijn opzeg.
Kan hij zomaar opzeggen?
Hoe zit het nu met bezoekdagen?
Hoeveel dagen per week zijn dit en van wanneer kunnen deze dagen ingaan. Ik heb mij laten zeggen dat dit maar kan de laatste 3 maanden.
Nu de laatste maand (september) ben ik een hele maand op vakantie.
En hoeveel uur per bezoekdag moet ik hem binnenlaten. Ik werk in shiften en heb ook kinderen die op tijd moeten gaan slapen.
Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 28 mar 2007 11:21

Uit ?Opzeg 6 maand ? leid ik af dat het gaat om een huurcontract van negen jaar.

?Art.3...? 4. Bij het verstrijken van de eerste en de tweede driejarige periode kan de verhuurder de huurovereenkomst be?indigen met inachtneming van een opzeggingstermijn van zes maanden, zonder motivering, maar met betaling van een vergoeding.Deze vergoeding is gelijk aan negen dan wel zes maanden huur naargelang de overeenkomst een einde neemt bij het verstrijken van de eerste of de tweede driejarige periode...?(Woninghuurwet 20 februari 1991).

Bezoekdagen en uren zijn overeen te komen(zie zorgvuldig uw contract na).Bij ontbreken van overeenkomst beslist de vrederechter.

kristin
Topic Starter

#3 , 28 mar 2007 11:52

het was een contract 3-6-9, dat dus wordt opgezegd na de eerste periode van 3 jaar.
uit jouw antwoord kan ik afleiden dat de huisbaas mij dus 9 maand huur moet betalen als vergoeding.

Reclame

kristin
Topic Starter

#4 , 27 apr 2007 10:00

als ik een tegenopzeg doe, heb ik dan nog recht op die schadevergoeding, of vervalt dit dan.
En hoeveel maand tegenopzeg dien ik te doen?

j.demoor

#5 , 28 apr 2007 18:05

?Art.3...?5...Wanneer de verhuurder de huurovereenkomst be?indigt overeenkomstig de ?? 2 tot 4, kan de huurder op zijn beurt de huurovereenkomst te allen tijde be?indigen met inachtneming van een opzeggingstermijn van een maand. In dat geval is hij de vergoeding bedoeld in het vorige lid niet verschuldigd.?(Woninghuurwet 20 februari 1991).

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Terug naar “Huren”