Graag had ik informatie gehad omtrent het volgende.
In augustus heb ik een opzegbrief van 6mnd via as gestuurd naar mijn huurders. Op 31/08 hebben zij een tegenopzeg verstuurd van 1mnd.
Momenteel zijn er al serieuze discussies geweest omtrent de start van de tegenopzeg. Volgens huurders startte tegenopzeg 01/09 tem 30/09, maar ik denk dat de tegenopzeg start op 01/10 tem 31/10.
De huurder heeft de maand september niet meer betaald en is niet van plan deze te betalen als ik niet akkoord ga met opzeg tot 30/09. Nu zijn mijn huurders reeds in september verhuist en staat mijn huis leeg. Begin deze week heb ik een mail gestuurd om aankomende zaterdag een plaatsbeschrijving uit te voeren + de overhandiging van de sleutels. (ik woon nl. nog in de UK en heb reeds op 26/09 via as gevraagd voor afspraak tijdens mijn verblijf in Belgie van 11/10 tem 14/10) Tot op heden heb ik nog steeds geen antwoord ontvangen.
Aangezien ik momenteel in Belgie ben, ben ik deze morgen naar mijn huis gereden om te kijken of huurders effectief zijn vertrokken. Onderweg ben ik 1 van mijn huurders tegengekomen en hebben we een hele discussie gehad over het niet betalen van de huur en start tegenopzeg.
Huurders zijn dus reeds in september verhuist, mijn huis staat leeg en ik ben heel even binnen in mijn huis gaan kijken hoe het is achtergelaten. Heb ik hierbij een grote fout gemaakt, ben amper 5min binnengeweest

Huurder stond mij nadien op te wachten en vroeg mij wat ik binnen in het huis ben gaan doen en hoe ik aan een sleutel kom.
Hij zei ook dat hij bewijs heeft dat ik nu voor de plaatsbeschrijving ben binnengeweest.
Graag hulp, wat weet eerlijk gezegd niet goed wat ik moet doen.
Ik ben absoluut geen moeilijke verhuurder en heb steeds alles zo goed mogelijk proberen te regelen.
Alvast bedankt.
Femke