persoonlijke borgstelling

bosske
Topic Starter

persoonlijke borgstelling

#1 , 17 okt 2012 21:11

Ik heb een appartement te huur in vlaanderen en een fransman wil het huren, maar wil gedomicilieerd blijven in Frankrijk.
Omdat ik weigerachtig ben wil een belgische vriend van hem persoonlijk borg staan, dit voor het de geval de huurder zijn contractuele verplichtingen niet zou nakomen en dit voor de volledige huurperiode (contract 3-6-9).
Kan dit/ mag dit?
En hoe moet zo een borgstelling worden opgemaakt / wat moet daar dan instaan, om in geval van problemen, rechtsgeldig te zijn?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 17 okt 2012 21:22

Dit mag zonder probleem. U neemt dan in de clausule byzondere voorwaarden een addendum op in de zin van:

Mr. Adam Adams, geboren op 01/01/-4042, rijksregisternummer -40420101 148-23, thans wonende te Appelboomlaan 1, 0001 Eden, stelt zich gedurende de gehele huurperiode hoofdelijk borg voor de contractuele verplichtingen en bepalingen in dit huurcontract voor de huurder mocht deze ze niet nakomen.

Borgsteller dient het contract mee te ondertekenen en te paraferen. zijn ondertekening op het huurcontract dient de handgeschreven tekst gelezen en goedgekeurd en de vermelding borgsteller te bevatten.

sloeberken

#3 , 18 okt 2012 11:18

Wel opletten als er geen domicile is kan u woning opgenomen worden als leegstand en moet je boete betalen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

bosske
Topic Starter

#4 , 18 okt 2012 23:28

Dit klopt Sloeberken, dit probleem heb ik met een ander pand.
Maar voor dit app. heb ik vooraf met de stad kontakt genomen en men aanvaard de verhuur als tweede verblijf
omdat het aan iemand uit de EU is. Er moet wel jaarlijks door de huurder een verblijftaks betaald worden
die heel wat minder is dan de 'schandalige' leegstandboetes.

Terug naar “Huren”