Voorbeeld huurcontract

arl74
Topic Starter

Voorbeeld huurcontract

#1 , 03 dec 2012 13:22

Als eigenaar van een appartement wensen we ons appartement te verhuren gezien we binnenkort verhuizen naar een woning.
Ik heb op verschillende site reeds enkele modelhuurcontracten gevonden (huurdersbond, vlaams gewest, arco).

Op het eerste zicht lijkt me het contract van de huurdersbond het meest volledige. Maar elders heb ik dan gelezen dat dit modelcontract meer gericht is naar de huurder toe en dat je als verhuurder dan beter een ander model neemt. Klopt dit?

Zodus ook nog de vraag, welk modelcontract kan je als verhuurder dan best nemen?
(Kennissen wensen eventueel te huren. Zodus zouden we werken zonder immo kantoor.)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 dec 2012 15:32

Het modelcontract van Test-Aankoop gebruik is al jaren, evenwel in de loop der tijden ietwat aangepast aan de situatie. Momenteel verhuur ik met een 3-6-9 contract aan 3 jonge vrouwelijke advokaten. Zij hebben het grondig nagekeken en geen opmerkingen kunnen formuleren. Alles leek hen wettelijk in orde.

Reclame

Terug naar “Huren”