Aangetekend schrijven vocht- en schimmelproblemen

AlexanderGG
Topic Starter

Aangetekend schrijven vocht- en schimmelproblemen

#1 , 16 jan 2013 16:27

Ik zal het probleem kort schetsen:

In de gang van mijn appartement is er een vochtprobleem. Door ouderdom is de buitenmuur niet meer waterdicht (voegen zijn voor een groot deel weg, de bescherming van poreuze bakstenen is afgeschilferd). het vocht komt door deze muur.

De luchtvochtigheid in de gang is zeer hoog door het insijpelen van water door de poreuze bakstenen.
Deze vochtige (warmere) lucht condenseert in de zeer slecht geïsolleerde kamer.
In deze kamer hebben wij vocht- EN schimmelproblemen.

In eerste instantie ontdekte wij deze schimmelproblemen en hadden de eigenaar als goede husivader de dag zelf nog op de hoogte gebracht.

Hij is met een bevriende aannemer langsgekomen en heeft gemeld dat er geen water door de muur sijpelt ter hoogte van de slaapkamer.

Ik ben daarna zelf gaan zoeken en ontdekte dat de muur een vijftal meter verderop wel poreus is door ouderdom.

Nu wil ik mijn huisbaas aangetekend schrijven zonder mezelf in de problemen te brengen.
Ik wil een bijlage opsturen om de problemen duidelijk te illustreren.

Is het verstandig om enkel de foto's van de buitenmuur en de gang te tonen?
Hier is het duidelijk dat de muur gerenoveerd dient te worden.

Of kan ik ook de foto's van de schimmelproblemen meevoegen, (deze zijn door condensatie van het vocht dat binnenkomt langs de poreuze muur in de gang).

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Huren”