Begin november 2006 hebben wij vernomen van de huisbaas dat hij de woning ging verkopen.
Hij wil echter de huurovereenkomst niet opzeggen, waardoor het voor ons wel even op de tanden bijten is.
Steeds vreemden die in je persoonlijke spullen komen kijken?.
Hij heeft eerst een aantal maand geprobeerd om de woning particulier te verkopen, maar zonder succes.
Indien hij kandidaat kopers had, contacteerde hij ons om een afspraak te maken.
Dit liep niet altijd even volt, maar hij had er wel steeds begrip voor als we zeiden dat het niet kon. We stelden toen uiteraard wel een alternatief voor.
Sedert een aantal dagen (eind april - begin mei) wordt de verkoop overgelaten aan 2 verkoop-kantoren.
Te pas en te onpas wordt ik nu gebeld op mijn persoonlijk GSM, ook tijdens het werk, met de vraag of er straks of morgen kandidaat kopers kunnen langskomen voor een bezoek.
Als je dan beleefd zegt dat het vandaag zeker niet en morgen heel moeilijk zal gaan, is de reactie niet altijd zo beleefd.
Ik heb onze huurovereenkomst eens nagekeken en daarin staat niets vermeld over eventuele bezoekdagen bij verhuur of verkoop. (De clausule staat doorstreept op het contract)
Is er een wettelijke bepaling over hoeveel dagen en/of uren wij wekelijks verplicht zijn de woning ter beschikking te stellen voor kandidaat kopers?
Als fulltime werkende ouders van een 11 maand oude zoon is het niet altijd even makkelijk om je even vrij te maken voor een ?bezoekje?.
Alvast bedankt!