Ik begin in september vast te werken, en zou vanaf september mijn intrek nemen in een appartement te Gent. Feitelijk zou ik hetzelfde leven als het leven op kot aanhouden: In de week in Gent, in het weekend naar huis.
Mijn domicilie is echter nog thuis (adres ouders), waardoor ik geen parkeerkaart kan aanvragen op het eerste zicht. Nogal onhandig omdat ik een bedrijfswagen krijg.
Nu is het contract van het appartement (uiteraard nog niet getekend) een huurcontract zoals hetgeen dat wordt gebruikt voor studenten (niet-hoofdverbijfplaats, leek me ook wel logisch aangezien ik in het weekend nog steeds naar huis zal gaan, zelfde principe als op kot zitten maw).
Nu, als ik opzoek om mijn domicile op dat appartement te zetten, kom ik niet meteen iets tegen dat ik mijn huurcontract zou moeten tonen ..
Kan ik mij maw domiciliëren in Gent terwijl dat contract van wat ik huur voor voor een niet-hoofdverblijfplaats is? (Het ding is dat deze contracten voor een niet-hoofdverblijfplaats onder gemeen recht vallen, als ik een huurcontract als hoofdverblijfplaats neem valt dit meteen onder andere wetgeving (zo is de minimumduur dan minstens 3jaar, zal ook bepaalde consequenties hebben voor de verhuurder en ik wil deze mens daar natuurlijk niet onnodig mee lastigvallen).
Bedankt!