Huurder met schulden vertrokken, domicilie nog bij ons

vverbeke
Topic Starter

Huurder met schulden vertrokken, domicilie nog bij ons

#1 , 29 aug 2013 09:29

Na een hoop toestanden hebben we de huurder die in een woning die wij hebben gekocht buitengekregen. Zijn domicilie staat nog steeds op dat adres, ik ben reeds naar het gemeentebestuur geweest om dit door te geven, maar het kan even duren voordat hij effectief ambtelijk geschrapt wordt (eerst poging zijn correcte adres te weten te komen, dan pas procedure ambtelijke schrapping). Nu komen er regelmatig brieven van deurwaarders op dat adres toe, dus ik veronderstel (allé ja, ben het zeker) dat die persoon schulden heeft. Kan ik problemen verwachten met die deurwaarders gezien zijn domicilie nog op ons adres staat? De woning staat op dit moment en de komende maanden quasi leeg, er moet nog wat verbouwd worden.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 29 aug 2013 09:32

U kan aan de gemeente een papier vragen waarin staat dat deze persoon niet meer woonachtig is op deze locatie welke je voor de venster kan hangen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 aug 2013 09:41

Zal niet veel uithalen ...deurwaarders controleren het Rijksregister en zolang daar niet de tekst 'voorstel Ambtelijke Afschrijving' staat zal dat niet veel indruk maken.

Off the record .... het is zelfs contraproductief om eerst het adres te achterhalen want zolang die zoektocht officieel loopt wordt zelfs de vermelding 'voorstel...' niet gedaan gezien de gemeente een vermoeden van andere woonplaats heeft en dus de procedure AACB nog enkele maanden langer kan duren.
Dus via kwartierinspecteur dadelijk procedure opstarten zonder gekend nieuw adres. KwI moet trouwens een aantal ik dacht ZES controles uitvoeren voor hij document kan terugsturen naar gemeente en dan pas begint periode gemeente te lopen.

Reclame

sloeberken

#4 , 29 aug 2013 10:13

Bij ons heeft dit wel degelijk geholpen, daar we op een avond thuis kwamen en de sloten veranderd waren door een deurwaarder voor de vorige huurder.

sloeberken

#5 , 29 aug 2013 10:23

Dat was voor het papier voor het raam hing, nadien niets meer gebeurd.

artemis

#6 , 29 aug 2013 10:46

Dus via kwartierinspecteur dadelijk procedure opstarten zonder gekend nieuw adres. KwI moet trouwens een aantal ik dacht ZES controles uitvoeren voor hij document kan terugsturen naar gemeente en dan pas begint periode gemeente te lopen.
Het kan vele maanden duren voor de ambtelijke schrapping een feit is maar je kan wel van je wijkagent een verklaring bekomen waarop staat dat de procedure lopende is. Die verklaring zou je aan de deur kunnen uithangen, dat heb ik bij gelijkaardige gevallen althans al gezien. Misschien is het dat wat sloeberken bedoelt.

Met een ex-huurder die met schulden met de noorderzon vertrokken is hebben wij ondervonden dat deurwaarders niet systematisch de domicilie checken vooraleer een brief te bezorgen. Hoewel onze huurder zich wél had uitgeschreven bleven er brieven van deurwaarders komen. Ik heb 2 van hen gecontacteerd met de mededeling dat persoon er niet meer woonde sinds xx/xx/xx en dat ze hem elders moesten zoeken. Ze hebben mij vriendelijk bedankt :D

vverbeke
Topic Starter

#7 , 29 aug 2013 13:20

Voilà, alvast al mail gestuurd naar politie om de situatie aan te kaarten, evt. ga ik het dit weekend nog eens persoonlijk gaan uitleggen daar en proberen zo'n verklaring te bekomen.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#8 , 29 aug 2013 15:33

Elke maal als de deurwaarder in het RR gaat moet hij betalen dus doet hij dat niet elke maal .... maar in se moet de DW het doen eerst controleren en dan pas ter plaatse gaan.

Dus een brief achterlaten is nog niet zo erg .. terugsturen met melding dat zij het RR moeten raadplegen.
voor de rest zie advies artemis 8_) die kent haar pappenheimers. :D

Terug naar “Huren”