huurcontract 9 jaar

HUPPELTJE
Topic Starter

huurcontract 9 jaar

#1 , 10 nov 2013 13:51

Beste,
ik heb in Februari 2011 een huurcontract ondertekend voor 9 jaar
hoeveel opzegvergoeding moet ik betalen als ik opzeg binnen de drie jaar ?
en na drie jaar ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
chantika

#2 , 10 nov 2013 14:13

De huurder mag op elk ogenblik vertrekken op voorwaarde dat hij het contract opzegt met een opzeggingstermijn van drie maanden. Hij hoeft zijn opzegging nooit te motiveren. Gedurende de eerste jaren van de huurovereenkomst moet hij wel een vergoeding betalen. Die is gelijk aan:

drie maanden huur als hij vertrekt tijdens het eerste jaar
twee maanden huur als hij vertrekt tijdens het tweede jaar
één maand huur als hij vertrekt tijdens het derde jaar
De huurder hoeft deze vergoeding niet te betalen op het ogenblik dat hij de opzegging bekendmaakt maar kan dat doen bij de eindafrekening, wanneer het contract verstrijkt.

http://www.belgium.be/nl/huisvesting/hu ... uurder.jsp

Geen vergoeding als de overeenkomst niet geregistreerd is

sloeberken

#3 , 10 nov 2013 15:32

Als je nu u opzeg geeft hoef je niets te betalen, is de datum van vertrek dat van belang is.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

HUPPELTJE
Topic Starter

#4 , 10 nov 2013 19:02

Als je nu u opzeg geeft hoef je niets te betalen, is de datum van vertrek dat van belang is.
ik zou graag 31 december hier alles weg hebben zodat ik dan dezelfde dag de sleutel aan de eigenaar kan geven

Turaki

#5 , 10 nov 2013 19:42

Is het contract geregistreerd?

Indien ja, en u zegt vandaag op, kan u ten vroegste 28 februari vertrekken, met een opzegvergoeding van 1 maand als uw 3e jaar nog bezig is, en geen opzegvergoeding als op die datum uw 3e jaar voorbij is.

Indien neen, kan u zelf uw opzegtermijn kiezen, en moet u geen schadevergoeding betalen.

sloeberken

#6 , 10 nov 2013 21:25

Nu opzeggen betekend dat het ingaat op 1 december om te eindigen na drie maand dus op 28 februari indie het huurcontract geregistreerd is, als het niet geregisteerd is kan u opzeggen wanneer je wil en vertrekken wanneer je wil zonder schadevergoeding u derde jaar eindigt op 31 januari 2014.
Laatst gewijzigd door sloeberken op 11 nov 2013 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#7 , 10 nov 2013 23:51

De regelgeving.
http://justitie.belgium.be/nl/binaries/ ... 138431.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Huren”