geluidsoverlast door kinderen

andyvd
Topic Starter

geluidsoverlast door kinderen

#1 , 02 jan 2014 20:44

Ik verhuur sinds augustus 2013 een appartement aan een moeder met 3 jonge kinderen (ergens tussen 1 en 5 jaar denk ik).
Vandaag kreeg ik telefoon van een andere bewoner met de melding dat iedereen daar (er zijn 5 appartementen in het gebouw) gek wordt van het gekrijs van die kinderen. Een andere bewoner zei me dit ook al enige tijd geleden toen ik daar was voor een herstelling en ik weet dat ze niet overdrijven of onverdraagzaam zijn.

Ze hebben al met haar gesproken en zij weet dat ze erge kinderen heeft maar er verandert niets. Ze zijn wel bezig met therapie en medicatie hoorde ik al.

Ik begrijp die mensen want ik zou zelf ook gek worden moest ik zulke buren hebben maar draag ik daar enige verantwoordelijkheid voor?

Ik zal haar nog telefoneren en vragen om de overlast proberen te minderen maar kan of moet ik nog meer doen?

En moeten de buren de politie bellen of om een bemiddelaar vragen of gaan ze gewoon het antwoord krijgen dat je tegen krijsende kinderen niets kan doen?

Ik vertelde de buurman ook dat ik haar daarvoor niet kan buitenzetten.

Heeft iemand hierover wat meer ervaring/kennis aub?

Dank bij voorbaat

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 02 jan 2014 21:07

Als verhuurder maakt u de huurder er best aangetekend én per gewone post attent op dat u telkens opnieuw en opnieuw klachten ontvangt ivm. meer dan normale overlast door het gedrag van haar kinderen van al de andere bewoners van het gebouw. Dat deze verdere stappen overwegen en u bij een eventueel geding verplicht zal zijn vervolgschade op haar te verhalen.

Mbt. tot de andere bewoners kan u hen een gewoon briefje in de bus deponeren dat u op de hoogte bent van de geluidsoverlast doch dat u wettelijk onmachtig bent hiertegen op te treden behalve de bewoonster aangetekend op de hoogte te brengen van de klachten en haar te verzoeken haar gedrag aan te passen. Dat u hen aanraadt bij iedere volgende geluidsoverlast de politie te contacteren en op zijn minst de notering van een melding te eisen. (waarbij men het nummer van de melding dient te vragen) Dat zij als bewoners en slachtoffers van de overlast daarentegen wel gemachtigd zijn bij herhaaldelijke feiten én vaststellingen hierover een zaak bij het lokale vredegerecht op te starten.

Reclame

Terug naar “Huren”