Ik heb op de laatste dag van het huurcontract samen met de huisbaas en de intredende plaatsbeschrijving rondgelopen in het appartement en hij liet weten dat er geen schade was, dus alles was in orde.
Ik heb dus (door onwetendheid) de sleutels afgegeven, en we hebben niets meer op papier gezet.
Nu zegt hij dat er kalkaanslag is in een wasbak en een plastieken strip ontbreekt (voor kabels in te verstoppen). Hij wil hiervoor geld afhouden van de waarborg.
Kan hij dit nog doen? Die kalk was namelijk al, maar stond (uiteraard) niet in de plaatsbeschrijving.
Ik weet dat het niet slim was om niets op papier te zetten. Ik ging ervan uit dat we direct naar de bank zouden gaan voor de waarborg te deblokkeren, maar de huisbaas weigerde dat...
Het lijkt mij toch onlogisch dat hij nu nog met schade kan afkomen. stel dat hij nu een ruit inslaat en zegt dat wij die moeten betalen (wie moet dan bewijslast leveren?).
Ik weet dat ik een AS moet sturen om hem in gebreke te stellen ivm het niet vrijgeven van de waarborg. Maar stel dat hij een paar honderd euro wil voor wat kalkaanslag en we geraken niet akkoord, wie zal er gelijk krijgen als het eventueel tot bij de vrederechter zou komen?
Ik hoop dat ik hier een antwoord kan krijgen.
Alvast bedankt!