Schade van huurder aan gem. delen?

dridge
Topic Starter

Schade van huurder aan gem. delen?

#1 , 05 feb 2014 14:21

Kort geschetst: de parlofoons in het gebouw laten het afweten. Firma komt kijken en beweert dat mijn huurder aan de parlofoon geprutst heeft wat een algemene kortsluiting veroorzaakt heeft : kostprijs voor de huurder: 965€. Huurder beweert bij hoog en laag dat hij niet aan de parlofoon aan geweest is, en dat die werkte voor de techniekers er aan te pas kwamen. Nu vraagt de syndicus me een aangetekende brief te sturen naar de huurder om het bedrag op te eisen. Zij mogen niet rechtstreeks de huurder aanspreken beweren ze. Ik geloof mijn huurder (misschien naief?). De huurder is niet van plan te betalen. Ik dus ook niet. Ik vermoed dat de syndic dit bedrag aan mij zal verhalen. Indien ik het bedrag eis van mijn huurder, riskeer ik dat hij niet betaalt, maar ook de huur niet meer. En dan zijn we goed vertrokken. Laatste bericht: syndic wil een meeting van mij met de herstelfirma, maar zonder de huurder. Heeft u ervaring met dergelijke situaties aub? Met dank alvast voor uw advies.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 05 feb 2014 16:44

Indien de syndicus dit bedrag van u eist zal u uw verzekering dienen aan te schrijven die zich vermoedelijk op zijn beurt tegen de bewoner zal keren. Dat is de correcte gang van zaken. Syndicus zal echter dienen te bewijzen dat uw huurder de schuldige is de fysiek de kortsluiting heeft veroorzaakt eer hij u kan aanspreken. Het verslag dat een al dan niet opzettelijke wijziging aan uw parlofoon de oorzaak is van de schade bewijst nog steeds niet dat deze wijziging door u of uw huurder werd gepleegd.

roharro

#3 , 05 feb 2014 22:16

Indien de syndicus dit bedrag van u eist zal u uw verzekering dienen aan te schrijven die zich vermoedelijk op zijn beurt tegen de bewoner zal keren.

Ik veronderstel dat het in dit geval toch de blokpolis (electriciteitsschade?) is en dat het initiatief dan eerder bij de syndicus ligt?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Vandebos

#4 , 06 feb 2014 01:33

Jawel, enig cynisme doet me echter opmerken dat het wellicht de eigenaar zal zijn die de syndicus opmerkzaam zal dienen te maken.

roharro

#5 , 06 feb 2014 12:32

Jawel, enig cynisme doet me echter opmerken dat het wellicht de eigenaar zal zijn die de syndicus opmerkzaam zal dienen te maken.
Ik ging er van uit dat het de syndicus is die het herstelbedrijf erbij heeft gehaald aangezien de volledige parlefooninstallatie van het hele gebouw niet meer werkte.

Maar inderdaad, zonder de syndicus erbij te betrekken kan de blokpolis niet worden aangesproken.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

dridge
Topic Starter

#6 , 06 feb 2014 15:17

Beste mensen, bedankt om mij de weg te tonen. Ik zal eens polsen bij de syndicus.

Terug naar “Huren”