vonnis huurgeschil ontvangen, nog geen cent gezien.

msnbuddy
Topic Starter

vonnis huurgeschil ontvangen, nog geen cent gezien.

#1 , 11 feb 2014 00:19

Enkele weken geleden heb ik een vonnis ontvangen van de vrederechter ivm een huurgeschil. De tegenpartij dient een som over te maken. Vermoedelijk zal de tegenpartij niet in beroep gaan vermits het hun anders alleen maar meer geld gaat kosten.
Ik heb echter nog geen cent gezien. In het vonnis stond er niet dat het "bij voorraad was".
Ik zit met volgende vraagjes:

1) De termijn om in beroep te gaan is volgens dat ik hier en daar gelezen had 1 maand. Kan de tegenpartij dus wachten tot deze maand verstreken is?
2) Indien de tegenpartij dan nog niet betaald heeft, welke stappen dien ik dan te nemen?
3) Kan ik eventueel intresten vragen?, zoja vanaf wanneer?
4) Dien ik als eisende partij het vonnis te betekenen? ik vermoed toch dat de verwerende partij het vonnis ook krijgt?
Laatst gewijzigd door msnbuddy op 11 feb 2014 01:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 11 feb 2014 00:36

Het vonnis door een gerechtsdeurwaarder laten betekenen en desnoods uitvoeren via beslag.

msnbuddy
Topic Starter

#3 , 11 feb 2014 01:08

Mag dit al voor het verstrijken van de 30 dagen? (=termijn om in beroep te gaan)

Reclame

Vandebos

#4 , 11 feb 2014 01:48

Indien het vonnis niet uitvoerbaar bij voorraad werd verklaard dient u het vonnis te betekenen en dertig dagen te wachten voor u het kan laten uitvoeren.
De beroepsperiode gaat in vanaf de betekening van het vonnis.

msnbuddy
Topic Starter

#5 , 11 feb 2014 02:09

Bedankt!! Ik laat het deze week nog betekenen!

Terug naar “Huren”