bewoning verplicht na opzeg?

msnbuddy
Topic Starter

bewoning verplicht na opzeg?

#1 , 11 feb 2014 17:14

Iemand die ik ken heeft zijn opzeg gegeven voor een huurwoning.
Het betreft een contract van lange duur. Hij wenst in de 1e maand na opzeg al te verhuizen maar neemt de nutsvoorzieningen nog steeds op zich. Is dit mogelijk? Of moet de woning steeds voorzien zijn van voldoende meubelen en dergelijke?
Persoon in kwestie heeft schrik dat de huisbaas een deurwaarder zou sturen om vast te stellen dat het pand niet meer bewoond is om zo zeker meer schadevergoeding te kunnen eisen. Wat zou hij best doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 11 feb 2014 18:17

Hij wenst in de 1e maand na opzeg al te verhuizen maar neemt de nutsvoorzieningen nog steeds op zich.

Zolang hij de huurder is MOET hij de nutsvoorzieningen verder op zijn naamlaten lopen.
Als hij de nog wettelijk verplichte huur en vergoedingen betaalt is alles ok.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

msnbuddy
Topic Starter

#3 , 11 feb 2014 19:19

Dat bedoelde ik ook, hij gaat de nutsvoorzieningen tot het einde van de opzegperiode blijven betalen.
De huur word ook nog betaald, enkel gaat er niemand meer in het huis wonen, en het huis dus ook niet meer bemeubeld zijn.
Mijn vraag was dus of dit laatste toegelaten is, een huurder moet immers normaal gezien zijn woning voorzien van voldoende meubels ?

Reclame

artemis

#4 , 11 feb 2014 19:45

Nutsvoorzieningen moeten behouden blijven tot einde contract, dan pas kunnen ze overgedragen worden.
Het appartement ontruimen en niet meer bewonen kan volgens mij geen probleem zijn. Hou er wel rekening mee dat uw kennis het appartement intussen nog dient te laten bezichtigen aan kandidaat huurders, als er nog geen nieuwe is uiteraard.

Terug naar “Huren”