In jullie en augustus is het gerechterlijk verlof. Waarom zou huurder verstek geven, na verstek kan hij niet in beroep gaan maar verzet aanteken.
Veronderstellen dat huurder opzeg gaat doen is voorbarig.
Ik ben een leek in rechtszaken of huurrecht, het zou inderdaad moeten lezen verzet i.p.v. beroep.
Wanneer mijn advocaat de zaak inleid begin maart, vermoed ik dat er een vonnis zal zijn tegen eind april ?? Wanneer de huurder verzet aantekent op dat ogenblik is er een grote kans dat de zaak nog voorkomt voor de start van het gerechtelijke verlof, doch zelfs indien niet houd dit de huurder niet tegen om het contract op te zeggen aangezien hij hiertoe gerechtigd is op 1 juli. Dus als het verzet voor de rechtbank komt na het gerechtelijk verlof, kan hij aanhalen dat hij de woning reeds vrijgemaakt heeft, en vergroot dit de kans dat het oorspronkelijke vonnis nietig verklaard word .
Dit alles is mijn gedachtegang als novice , iemand met kennis in dit soort zaken kan dit waarschijnlijk verbeteren of bevestigen.
De redenen waarom ik deze veronderstellingen maak.
- Sinds de huurder het huurcontract aanging in 2011 heeft hij nog geen enkel AS, ik denk zo een 15 in totaal, in ontvangst genomen. Ik vermoed dat hij de gerechtbrief dud ook niet zal in ontvangst nemen. De huurder heeft herhaaldelijk getracht het appartement onbewoonbaar te laten verklaren, met negatief resultaat.
- De huurder word bijgestaan door het huurderssyndicaat, hij is dus zeer goed geinformeerd over zijn mogelijkheden .
- De huurder heeft problemen met praktisch alle medebewoners inclusief de syndicus. Waarom zou een huurder die weigert zijn verplichtingen na te komen, en hiervoor zich zal moeten verantwoorden, blijven huren op een ogenblik dat hij wettelijk het huurcontract kan verbreken ?