In maart is het een jaar geleden dat we onderhoud hebben laten doen. Maar zou het kunnen dat de pomp zoveel electriciteit verbruikt dan?
Als ik zo hoge energie kosten heb moet de verhuurder dan niks doen? of zijn de kosten voor ons? Ik zelf heb vandaag gebeld voor het onderhoud opnieuw te doen en een verwarmingsaudit te laten uitvoeren.
Ik kan niet begrijpen dat we nu dubbel verbruik electriciteit hebben tegenover vorig jaar in ons ander huis, terwijl we geen andere apparaten hebben. Dus het kan volgens mij enkel hier in huis liggen het grote verbruik! Ik heb mijn apparaten na gemeten en die werken correct!
Wie zijn verantwoordelijkheid is dit eigenlijk?
Als er geen stroomverbruik is wanneer alle toestellen zijn uitgeschakeld dan ligt de oorzaak zeker niet bij de electrische installatie van het huis.
Het verbruik is enkel de verantwoordelijkheid van de bewoner.
Het verbruik van een circulatiepomp is niet zeer hoog. Zeker niet als ze niet permanent draait.
Kan natuurlijk ook dat teller in uw oud huis, of in uw huidig huis, niet correct werkt of dat de meterstand niet correct werd opgenomen.
Bent u er zeker van dat bij de overname van de teller de juiste stand werd doorgegeven? Is er soms een nieuwe teller geplaatst?