Huurwaarborg bij onderverhuring - Wat zijn mijn rechten?

Ramana
Topic Starter

Huurwaarborg bij onderverhuring - Wat zijn mijn rechten?

#1 , 23 feb 2014 21:13

Dag iedereen,

Ik huur binnenkort een appartement voor 6 maanden. De huidige huurders gaan voor 6 maanden naar het buitenland en willen hun appartement gedurende deze periode onderverhuren.

Volgens hen is dit wettig, omdat er in hun huidige contract geen verbod staat ivm onderverhuring + ze hebben toestemming gevraagd aan hun huurbaas.

Zij willen dat ik een contract teken 'Onderverhuring van bemeubeld appartement'. En een huurwaarborg van 1000 Euro stort.

Ik dacht altijd dat onderverhuren ongeldig was, en na wat googelen ben ik te weten gekomen dat onderverhuring enkel toegestaan is voor een gedeelte van de huurwoning, mits de hoofdverblijfplaats van de hoofdhuurder in de huurwoning blijft.
Dit is in mijn situatie niet het geval!

Het contract is volgens mij ongeldig. Ik kan het wel tekenen als zij dit wensen, maar volgens mij is het niets waard.
Ik maak me wel zorgen over de huurwaarborg. Kan ik deze wel terugeisen als het contract niet geldig is?

Hartelijk dank voor jullie antwoord!

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Huren”