probleem met syndicus omwille van tuinomheining.

bvdm
Topic Starter

probleem met syndicus omwille van tuinomheining.

#1 , 28 feb 2014 20:46

hallo,

Wij huren sinds enkele maanden een appartement met tuin. Alleszins, zo staat het vermeld in het huurcontract: "..met privétuin".
De tuin is ook afgesloten door een haag en een laag poortje. Toen ik echter een slot had geplaatst op dit poortje zag de syndicus dit als een probleem aangezien onze tuin van de gemeenschap zou zijn. Ik moest dit slot van hem verwijderen (wat ik nog niet heb gedaan, aangezien ik vind dat niemand voorlopig zomaar in onze tuin moet kunnen komen). Wie moet ik nu geloven en welke documenten moet de syndicus of verhuurder mij voorleggen zodat ik zeker ben?
Ook vraag ik me af wat ik kan doen als blijkt dat de tuin inderdaad van de gemeenschap blijkt te zijn. Kan ik een prijsverlaging van de huurprijs eisen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii

#2 , 28 feb 2014 21:04

Vraag aan de verhuurder (of aan de syndic) inzage in de basisakte. Daarin moet de privé status van het tuintje aangegeven zijn.

Reclame

Terug naar “Huren”