Beste
Daarnet de huisbaas aan de deur gehad en die wil mij zo snel mogelijk uit de woning.
Even de situatie schetsen
Ik zit momenteel in een scheiding, de EOT is nog maar gestart. Momenteel woont mijn ex hier nog terwijl hij zijn toekomstige woning (eigendom) opknapt.
De woning die we nu nog bewonen is een huurhuis waar we beiden het huurcontract voor ondertekenden (9 jaar contract)
1 april zou hij zijn woning betrekken en vanaf dan eist de huurbaas dat ik vertrek.
Zijn reden is dat hij niet wenst dat ik de woning alleen bewoon en hij door vertrek van mijn ex twijfelt aan de onderhoud van de tuin.
Ook doordat het huis in het midden van zijn jachtgebied ligt hij liever zou hebben dat er iemand inkomt die met de jacht te maken heeft.
Ook omdat hij voor ons als koppel destijds voor een mooie huurprijs had gezorgd en hij vindt dat dit vervalt omdat ik alleen in de woning zal blijven.
Ik heb hem verteld dat de woning en tuin wel degelijk onderhouden zal blijven, de huur betaald zal worden en ik niet inzie waarom ik onmiddellijk de woning zal moeten verlaten.
Nu blijft hij erbij dat hij dit wel kan doen, hij genoeg middelen heeft om dit te bekomen.
Ook heeft hij vandaag aan mijn ex gevraagd een aangetekende opzeg te doen.
Hij weet dat ik een andere woning zoek, goedkoper kwa huurprijs en dichter naar mijn familie toe.
Ik snap echt niet waarom hij nou gewoon niet kan wachten tot ik iets gevonden heb.
Kan hij dit zomaar ?
Ik ben hier echt van aangedaan, de kinderen hebben alles gehoord (8 en 5 jaar) , mijn zoon die begon te huilen van die gemene man.