Aangetekende opzegbrief is teruggekeerd

ALMC
Topic Starter

Aangetekende opzegbrief is teruggekeerd

#1 , 10 mar 2014 13:32

Midden februari zond ik mijn opzegbrief naar de huisbaas, voor een opzeg met ingang vanaf 1 maart.
Vandaag is deze opzegbrief teruggekeerd omdat deze niet kon afgeleverd worden. Dit is ook aangeduid met bepaalde stickers op de enveloppe (is nog altijd gesloten).

Als een huisbaas van adres verandert, is hij dan niet verplicht dit te laten weten aan zijn huurders ?

En loopt mijn opzeg nu al of zal deze maar starten de maand nadat de huisbaas de brief effectief in handen heeft ?

Alvast bedankt,

ALMC

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 10 mar 2014 13:43

U hebt u plicht gedaan en opzeg is geldig, als verhuurder nog bij de post of andere zijn adres niet wijzigd als hij verhuisd is dan heeft hij pech.
Daarom is het steeds raadzaam u AS ook met gewone post te verzenden. Misschien nog eentje sturen met gewone post.
Zeker het weergekeerd AS gesloten houden.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

ALMC
Topic Starter

#3 , 10 mar 2014 22:39

De opzegbrief werd ook per gewone post verstuurd en die is (tot nu toe) niet teruggekeerd.
Teruggekeerd AS houden we zeker gesloten. Voor de veiligheid al voor en achterkant ingescanned.
Die gaan morgen in een mail, samen met de digitale versie van de opzegbrief in (nog) een mail naar de huisbaas.

Reclame

sloeberken

#4 , 10 mar 2014 23:58

U opzegging is volledig volgens de wet, dat verhuurder AS niet afhaald is zijn probleem
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”