Huurovereenkomst van 2 naar 1

Fritske
Topic Starter

Huurovereenkomst van 2 naar 1

#1 , 12 mar 2014 13:05

Ik en mijn vriendin hebben 2 jaar een huis gehuurd. We zijn uit elkaar nu en ik vertrek, maar zij wil in het huis blijven wonen. Ze heeft namelijk een eigen praktijk in de woning en ze woont er graag. Ik wil uiteraard mijn naam uit het huurcontract en heb op internet gevonden dat je kan "ontslagen" worden uit zo'n contract. Nu ga ik de verhuurder op de hoogte brengen van onze breuk en het feit dat mijn vriendin graag wil blijven verder huren. Maar hoe gaat dat precies in zijn werk om zo ontslagen te worden? Welke papieren moeten daarvoor getekend worden enzovoort...

type van het huurcontract: 3-6-9

ingangsdatum contract: februari 2012

werd het contract geregistreerd;: ja

heeft er reeds uitvoerige communicatie plaatsgevonden met de tegenpartij en wat was daarvan het resultaat: nee

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 mar 2014 18:42

Uw verhuurder zal daarmee akkoord moeten gaan en u uit het contract schrappen dus de drie partijen moeten akkoord gaan.
Maar als er een hoofdelijke aansprakelijkheid is zal de verhuurder daar misschien niet zo scheutig op zijn.
Want bij niet betalen van de huur kan hij dan steeds bij één van u beide terecht voor de ganse som.
Ook de waarborg moet dan aangepast worden ( ttz wie hier moet tekenen dient ook gewijzigd te worden) en wie betaald heeft ( dit is iets tussen u en uw ex)
http://www.juridischforum.be/forum/view ... ct+stappen" onclick="window.open(this.href);return false;

Fritske
Topic Starter

#3 , 12 mar 2014 20:30

Ok, maar hoe gebeurt dat "schrappen" in het echt? ik heb heel weinig ervaring met dat soort zaken. Ik neem aan dat er iets officieel moet ondertekend worden? Gewoon met een stylo een streep over mijn naam trekken in het contract zal niet genoeg zijn, neem ik aan :D

Van de huurwaarborg geeft mijn ex-vriendin mij gewoon mijn deel. Haar moeder zou wel mee in het contract willen stappen als de verhuurder financiele zekerheid wil, maar dan moet er een volledig nieuw contract opgemaakt worden? Of kan de huidige overeenkomst gewoon aangepast worden?

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 mar 2014 21:13

Er dient een document te worden opgesteld dat een wijziging van het contract aangeeft met alle namen en gegevens van alle partijen en in aantal exemplaren als er partijen zijn.
En diegene die niet het contract heeft geschreven... de formule 'gelezen en goedgekeurd' eigenhandig geschreven net boven de handtekening.

Fritske
Topic Starter

#5 , 12 mar 2014 21:37

Bedankt voor de info Franciscus.

Terug naar “Huren”