opzeg huurcontract van beperkte duur

StevenP
Topic Starter

opzeg huurcontract van beperkte duur

#1 , 16 jul 2007 15:39

Onlangs kocht ik een appartement met de bedoeling hier zelf in te gaan wonen. Het apartement is op dit ogenblik nog verhuurd door de vorige eigenaar (contract van beperkte duur, namelijk 1 jaar!). Dit is van start gegaan in april 2007, en loopt dus eigenlijk nog tot april 2008. Nu zou ik zo snel mogelijk het contract willen be?indigen. kan dit?
Het appartement is nog niet geschreven en dus wettelijk gezien nog van de vorige eigenaar. Kan hij al stappen ondernemen om het contract te bee?ndigen?
Het probleem is dat de huurder over een grote hond beschikt die het appartement beschadigd, en ik wil vermijden dat dit over een jaar volledig afgebroken is.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jelle

#2 , 17 jul 2007 11:16

contract van korte duur kan niet vroegtijdig worden be?indigd.

bovendien moet je zien dat je tijdig opzegt om verlenging te vermijden na april 2008

evgoeth

#3 , 17 jul 2007 17:21

Misschien, maar ben niet zeker, kan je als nieuwe eigenaar wel een plaatsbeschrijven laten opmaken.

Ik weet niet of dat mogelijk is, maar op die manier heb je toch een overzicht van de staat van het appartement nu en kan je, als de huurder vertrekt, schadevergoeding vragen voor bijkomende schade die hij heeft veroorzaakt ...

Iemand die meer weet?

Reclame

knuffelpunk

#4 , 17 jul 2007 18:29

bij de verkoop gaat het contract gewoon over , dus in principe ook de borg en de plaatsbeschrijving. de nieuwe eigenaar treed in de rechten van de vorige eigenaar

Terug naar “Huren”