#1 , 22 mar 2014 09:26
Hallo,
wegens het tegenkomen van een buitenkans zitten we nu met een probleem : we hebben ons droomhuisje gevonden dat we kunnen huren vanaf 1 april, de huidige huisbaas deed in eerste instantie niet moeilijk. Hij zei dat we een AS moesten schrijven, de opzeg vanaf 1 april in zou gaan en we dan zelf een huurder mochten zoeken, zolang hij maar de eindzegging had over wie hij de geschiktste huurder vond. Allemaal goed en wel, AS is aangekomen en heb al een lief koppel gevonden dat vanaf midden april/begin mei zou kunnen huren. Ik bel hem op om de situatie uit te leggen en te horen of hij ze wil ontmoeten, nu ineens zegt hij dat hij geen tijd heeft om de contracten voor mei af te krijgen en dat mijn AS niet aanvaard werd. Het is nochtans een standaardbrief... Bovendien zegt hij dat als die mensen er vanaf 1 mei zouden wonen, ik nog wel verantwoordelijk ben voor hen tot eind juni. Dus dat ik ook huur zou moeten betalen en moet controleren of zij wel betalen ... Dit kan toch niet? Ik betaal wel 1 maand opzeggingsvergoeding, dit wil ik doen zonder problemen, net als de huur voor april.
Wat kan ik in deze situatie doen? Ik heb nu het gevoel dat hij ofwel de huurders gaat afkeuren tot eind juni OF terwijl iemand gaat aanvaarden maar er vanuit zal gaan dat ik toch nog huur betaal terwijl ik er niet meer woon en er andere huurders wonen!
Alvast bedankt voor jullie hulp en advies!
mvg