huurwaarborg nog niet terug ondanks uitspraak vrederechter

jeroen84
Topic Starter

huurwaarborg nog niet terug ondanks uitspraak vrederechter

#1 , 25 mar 2014 21:47

hallo,

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ongeveer 1,5 jaar geleden zijn wij verhuisd, appartement 4,5 jaar gehuurd en dan een huisje gekocht.
onze ex-huisbaas wou de waarborg niet terug geven, dan heb ik hem voor de vrede rechter gedaagd en gewonnen.
nu zijn we 3 maand later en nog steeds heb ik geen betaling ontvangen. ( het geld was cash aan hem gegeven).
ik zou een deurwaarder kunnen inschakelen, maar wie moet deze dan betalen?? of moet ik terug naar het vrede gerecht om een vordering te vragen?

mvg

jeroen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone

#2 , 25 mar 2014 21:52

het vonnis moet eerst betekend worden aan de verhuurder om afdwingbaar te zijn.

sloeberken

#3 , 25 mar 2014 23:19

Heb je hem al schriftelijk de rekening gestuurd + intresten te betalen binnen de 10 dagen, indien hij blijft weigeren laat je het vonnis betekenen dan heeft hij nog eens extra kosten aan zijn broek.
Jij moet eerst de kosten aan de deurwaarder betalen, deze worden dan aan de verliezende partij doorgerekend.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

jeroen84
Topic Starter

#4 , 26 mar 2014 16:18

hallo,

ik heb hem vandaag nog eens een aangetekend schrijven gestuurd met mijn rekening nummer en gezegd dat hij nog 10 dagen heeft om te betalen.
wat bedoeld u met betekenen? dat is dan naar een deurwaarder gaan of nogmaals naar het vredegerecht stappen?

alvast bedankt

grtzzz

jeroen

sloeberken

#5 , 26 mar 2014 16:49

Een vonnis moet door de deurwaarder betekend worden voor het kan uitgevoerd worden, kost ongeveer 250 euro. U hebt een uitspraak dus moet je niet meer naar de vederechter.

jeroen84
Topic Starter

#6 , 26 mar 2014 16:53

okido, ga ik morgen direct werk van maken

grtzzz

sloeberken

#7 , 26 mar 2014 18:03

Zou eerst afwachten tot na die 10 dagen of hij betaald, u intresten niet vergeten.

Terug naar “Huren”