huurders willen niet vertrekken

Lvdd
Topic Starter

huurders willen niet vertrekken

#1 , 18 jul 2007 22:13

Dag iedereen,

hopelijk weet iemand raad..

Het zit namelijk zo dat ik en mijn vriend een maand geleden een huurcontract hebben getekend.

Nu is het probleem dat de vorige huurders weigeren om uit het huis te gaan. Ze hebben al hun opzeg gekregen van 6 maand ( die is eind vorige maand afgelopen) en ze betalen al 4 maand geen huur meer...

Is er geen mogelijkheid om ze zo snel mogelijk uit het huis te krijgen?

Met hen gaan babbelen is echter geen oplossing want ze zijn van slechte wil, ze lachen gewoon met de huisbaas dat ze hen er toch niet uitkrijgen.
Het is wel zo dat die mensen alcoliekers zijn met 3 minderjarige kinderen.

Ook ligt het huis er alles behalve proper bij, de deuren en ramen zijn ook ver stuk. Ze hebben een huisdier wat normaal volgens het contract niet mag!

Nu weet ik dat je hiervoor naar het vredegerecht moet maar weet iemand of deze zaken allemaal erg genoeg zijn om ze er snel snel uit te krijgen of gaat het nog lang duren?

En wat kan er aan gedaan worden vermits wij ons contract hebben dat we er al mogen en dat hier heel wat vertraging kan opzitten?

alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
consulent

#2 , 19 jul 2007 10:30

Dag iedereen,

hopelijk weet iemand raad..

Het zit namelijk zo dat ik en mijn vriend een maand geleden een huurcontract hebben getekend.

Nu is het probleem dat de vorige huurders weigeren om uit het huis te gaan. Ze hebben al hun opzeg gekregen van 6 maand ( die is eind vorige maand afgelopen) en ze betalen al 4 maand geen huur meer...

Is er geen mogelijkheid om ze zo snel mogelijk uit het huis te krijgen?

Met hen gaan babbelen is echter geen oplossing want ze zijn van slechte wil, ze lachen gewoon met de huisbaas dat ze hen er toch niet uitkrijgen.
Het is wel zo dat die mensen alcoliekers zijn met 3 minderjarige kinderen.

Ook ligt het huis er alles behalve proper bij, de deuren en ramen zijn ook ver stuk. Ze hebben een huisdier wat normaal volgens het contract niet mag!

Nu weet ik dat je hiervoor naar het vredegerecht moet maar weet iemand of deze zaken allemaal erg genoeg zijn om ze er snel snel uit te krijgen of gaat het nog lang duren?

En wat kan er aan gedaan worden vermits wij ons contract hebben dat we er al mogen en dat hier heel wat vertraging kan opzitten?

alvast bedankt
Beste, uit uw uitleg blijkt dat u een contract heeft met de eigenaar van de woning. Het is de eigenaar die naar jullie toe de overeenkomst moet respecteren. Hij moet het goed volgens de overeenkomst tijdig leveren. Ik zie niet goed in waarom jullie moeite zouden moeten doen om de andere huurders te laten opstappen. Het is aan de eigenaar om de nodige stappen te zetten.Wat ik niet goed begrijp is dat wanneer u meldt dat er al 4 maanden achterstal is, de eigenaar nog geen stappen heeft ondernomen. Hij had al lang in verzoening moeten oproepen. Ik vrees als dit nu nog moet gebeuren, de kans nog altijd bestaat dat de Vrederechter de overeenkomst (nog) niet van rechtswege ontbindt maar de huidige huurders mogelijk zelf toestaat om af te betalen. Maar zelfs wanneer dit niet het geval is, dan vrees ik dat vooraleer alles ten uitvoer is gebracht (verzoening, dagvaarding,betekening, uitzetting,...) er minstens nog 6 tot 10 maanden zullen overgaan. Ik wil u uw moed niet ontnemen maar als ik in uw schoenen stond, dan zocht ik iets anders en zou ik over gaan tot de (gerechterlijke) ontbinding van jullie huurovereenkomst. De eigenaar pleegt immers op basis van uw info contractbreuk. Als u weinig heisa wil en snel iets anders vindt, dan kan u de huurovereenkomst met de eigenaar misschien vooralsnog in der minne be?indigen (lees: kapot scheuren). Weet dat u in principe juridisch sterk staat en u schadevergoeding kan eisen. Alleen kost u dat buiten kostbare tijd dan ook nog eens geld aan advocaat,... Dus tracht iets met de eigenaar te regelen. Succes. Mvg.

Lvdd
Topic Starter

#3 , 19 jul 2007 16:05

Alvast bedankt voor de uitleg.
Het is wel zo dat we de eigenaars kennen en dat ze voor ons de huidige huurders buiten zetten dus iets anders zoeken zou niet echt vriendelijk zijn.
Ze wouden die huurders al een tijdje weg maar wij waren nu de motivatie.
Dus nu kijken we samen wat we kunnen doen en hoe het het snelste kan gaan.

Reclame

Terug naar “Huren”