afloop huurcontract

cadbe
Topic Starter

afloop huurcontract

#1 , 15 apr 2014 20:37

Mijn huurcontract loopt af op 1 februari 2015 , dan heb ik 9 jaren deze woning gehuurd.

Kan de huisbaas mij een nieuw contract voor de neus schuiven met hogere huurprijs ?

Wat als ik niets hoor van de huisbaas ? Gaat het contract dan automatisch terug over in een 3-6-9 contract ?

Als dit contract afgelopen is , kan de huisbaas me dan onmiddellijk op straat zetten of is er dan ook
een opzegtermijn ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
chantika

#2 , 15 apr 2014 20:55

Als geen van beide partijen het contract opzegt, zal na afloop van de periode van negen jaar het contract automatisch voor drie jaar verlengd worden; daarbij blijven de voorwaarden van de oude overeenkomst behouden. Om de drie jaar hebben beide partijen de mogelijkheid om het contract stop te zetten. Ze moeten geen vergoeding betalen mits ze opnieuw een opzeggingstermijn van zes maanden in acht nemen.

Hier kan je meer te weten komen over huren

http://www.belgium.be/nl/huisvesting/hu ... rd_9_jaar/

sloeberken

#3 , 15 apr 2014 21:26

Enkel verhuurder moet zes maand opzeg betekenen, huurder drie maand als het huurcontract geregistreerd is, zo niet min 1 dag opzeg.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Terug naar “Huren”