Ik ben vanaf 25 januari begonnen met mijn droomzaak: een broodjeszaak in Eeklo.
We zijn nu enkele maanden verder en ik moet helaas al stoppen met mijn zaakje. De opstart van de zaak heeft mij zoveel geld gekost, dat ik teveel schulden heb om verder te kunnen doen. Als alleenstaande dame zonder partner of spaarpotje is het niet evident.
Daaruit volgt dat ik mijn huur van de zaak moet stopzetten en met de overname van de apparatuur en meubilair kan ik mijn schulden aflossen en verder gaan met mijn toekomst.
Ik heb nu iemand gevonden die onmiddellijk de zaak wil overnemen en de overname prijs wil betalen. Ik heb het geld dringend nodig en hij is van plan mij een voorschot te geven.
Het probleem is nu: de overnemer is iemand van het andere ras en de verhuurders zijn een respectabele familie. Ik heb nu schrik dat ze de nieuwe huurder niet aanvaarden. Kan dit zo maar?
Is het voor mij niet voldoende om een overnemer te vinden om het even welk ras of geaardheid? Of moet ik iemand vinden waar de verhuurder over tevreden is? Ik heb wel héél dringend het overname geld nodig, dus voor mij telt dat de overgang zo vlug mogelijk gebeurd!