Schilderwerken bij Nieuwbouw

verso67
Topic Starter

Schilderwerken bij Nieuwbouw

#1 , 13 mei 2014 13:34

Beste,

ik sta op punt om een nieuwbouw woning te huren.
Ik heb de vraag gesteld aan de verhuurder of er tenminste een grondlaag zou gezet worden op de muren en plafonds?; Zijn antwoord is neen!

Ik denk dus dat hij wenst dat wij dus alle kosten zelf voor onze rekening zouden nemen.

Is er een wettekst die daar duidelijk over sprekt? Ik heb al veel gevonden over herschilderen bij verouderde muren, maar wat bij aanvang in een nieuwbouw?

Wie betaaalt de verf?
Wie zal de werken uitvoeren?

Metr vriendelijke groeten,
Philippe

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 mei 2014 13:55

Is in onderlinge afspraak met de verhuurder. Laat dan wel ZEER DUIDELJK in de ingaande PB opnemen dat alle muren en mogelijks ook houtwerk ongeschilderd en onbehandeld waren.

KJ86

#3 , 13 mei 2014 16:15

Verhuurder kan perfect woning verhuren zonder de schilderwerken uit te voeren, als je schildert, moet je wel de toestemming (best schriftelijk) van de verhuurder hebben.

Reclame

verso67
Topic Starter

#4 , 14 mei 2014 08:07

Dus als ik het goed begrijp, kan een verhuurder je eruit zetten zodra de woning instapklaar is, en ik alle werken op mijn kosten geklaard heb?

Vandebos

#5 , 14 mei 2014 08:23

Andere woning zoeken. Een eigenaar die niet de moeite doet zijn pand instapklaar te hebben is in de toekomst vragen om problemen.

KJ86

#6 , 14 mei 2014 09:19

[quote]Dus als ik het goed begrijp, kan een verhuurder je eruit zetten zodra de woning instapklaar is, en ik alle werken op mijn kosten geklaard heb?[quote]

Elk huurcontract is sowieso gemakkelijker opzegbaar voor de huurder dan het is voor de verhuurder. Als je serieuze investeringen overweegt voor de inrichting van uw huurwoning en van plan bent om er lang te wonen, kan er een huurcontract voor het leven gemaakt worden. De verhuurder kan dit contract niet vroegtijdig beëindigen tenzij het contractueel anders bepaald is, de huurder kan elk moment opzeggen mits de opzegtermijn van 3 maanden te respecteren.

Je moet de werken niet klaren, de verhuurder kan u niet dwingen om te schilderen, contractuele bepalingen daaromtrent zouden nietig zijn (tenzij het een renovatiecontract is).

Ik moet u wel zeggen dat je in uw zoektocht naar een huurwoning veel verhuurders gaat tegenkomen die verwachten dat je schildert maar daar staat dan meestal een compensatie tegenover.

Vandebos

#7 , 14 mei 2014 10:47

Ik moet u wel zeggen dat je in uw zoektocht naar een huurwoning veel verhuurders gaat tegenkomen die verwachten dat je schildert maar daar staat dan meestal een compensatie tegenover.
Dat klopt. Persoonlijk kan het mij relatief weinig schelen welke kleur er op een muur hangt zolang deze niet te buitensporig is. De standaard afspraak die ik met huurders maak indien er herschildert dient te worden is dat we in samenspraak de tint kiezen, dat ik de verf bestel bij een zaak in de regio waar ik altijd voor dergelijk materiaal langsga, dat zij de werken op een keurige wijze uitvoeren.

Terug naar “Huren”