#1 , 22 mei 2014 12:59
Beste forumleden,
Als verhuurder heb ik al 2x verhuurd en al 2x te maken met een huurder die niet meer betaalt en niet wilt vetrekken. Ik ben zelf nog vrij jong dus financieel is dat wel een kater (want de woning wordt nog afbetaald)
Nu heb ik dat huis te koop gesteld (ik ben het beu) en nu betaalt de huurder opnieuw niet meer. Hij houdt de woning ook expres vuil om potentiële kopers af te schrikken zodat hij kan blijven zonder te betalen.
Is er een manier om die persoon toch uit de woning te krijgen? Misschien door het contract ongeldig te verklaren?
Het is een standaard 3-6-9 contract, als verhuurder (mezelf) aan huurder. Met 2 personen als huurder (2 mannen, geen koppel, geen familie). Vorig jaar laat 1 vd 2 weten dat hij de woning verlaat en de 2e persoon die achterblijft belooft de huur op zich te nemen. Ze hebben dat laten weten door een gewoon briefje in de brievenbus. Daar heb ik niet op gereageerd.
Aangezien persoon 1 daar niet meer woont, en mijn geregistreerd huurcontract spreekt over 2 personen als huurder kan ik daar iets mee aanvangen? Ik meen ergens te herinneren dat elke wijziging aan de samenstelling vd huurders vereist een nieuw contract op te maken...
groeten