WATERSCHADE IN HUURHUIS

fahs
Topic Starter

WATERSCHADE IN HUURHUIS

#1 , 31 jul 2007 15:18

Hallo, hopelijk kunnen jullie me gerust stellen:

Ik kom zondag net terug uit vakantie en stel vast dat het op de slaapkamers binnendruppelt door het plafond, het plafond vertoont barsten en schimmels. Dan ga ik op de zolder kijken en de vloer staat gekromd, er zijn zelfs plassen water.
Er is een holle balk op de zolder (precies een goot, ik weet niet echt waar die voor dient) en die loopt van de voorzijde, aan de gevel naar de achterzijde (komt door de muren) daarin is een hele hoop zwarte brij opgehoopt (komt precies van het dak die smurrie)

Nu heb ik onmiddellijk de huisbaas ingelicht, en die is gaan kijken gisteren op het dak. Vandaag vraagt die naar mijn verzekeringspolis en ik heb zo een vermoeden dat ze de schuld op mij willen schuiven doordat er een luchtverfrisser in de balk stond (kleine luchtverfrisser, nog plaats genoeg over in de balk)
-> volgens mij komt de smurrie ergens vandaan (het dak? want er zijn al altijd gaatjes te zien) en blokkeerde die de "waterdoorgang"
Wat moet ik nu doen? moet ik mijn brandverzekering inlichten? of moet de huisbaas dat verder regelen? ze gaan dat toch niet op mij verhalen?

de pech is dat ik voor ik op verlof vertrok mijn opzeg heb gegeven, en nu krijg ik de indruk dat ze het huis willen gaan renoveren op mijn kosten!
(een plaatsbeschrijving heeft de huisbaas niet gemaakt, ik heb in het begin zelf foto's genomen en laten ondertekenen, ivm gebroken vensters en zo die ze zouden herstellen - bij mijn opzeg heb ik aangetekend ook vermeld dat geen enkele herstelling werd uitgevoerd die nochtans beloofd was)

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 aug 2007 16:14

Verwittig uw brandverzekering.

Waarom zou u dit trouwens niet doen?

Of u enige aansprakelijkheid treft hangt af van de oorzaak van de waterinsijpeling.

scorpioen

Reclame

Terug naar “Huren”