Wie betaalt de reparatie van de boiler?
Geplaatst: 18 jun 2014 19:14
Ik heb volgend probleem:
De laatste donderdag van mei bleek de boiler het niet meer te doen. Ik heb de huisbaas hiervoor gecontacteerd en hij heeft mij een telefoonnummer gegeven van een zekere meneer Kneuvel.
Ik heb die in de namiddag gebeld, maar die avond kon hij niet komen. Ook op vrijdag kon hij niet langskomen wegens werk elders. Vrijdagavond zou hij mij bellen om te laten weten of hij zaterdagvoormiddag kon komen.
Sorry, maar zo lang kon ik niet wachten. Maandag 2 juni was 2de Pinksteren, maw als hij op zaterdagvoormiddag niet kon komen, dan zou het al pas dinsdag zijn dat hij ten vroegste kon langskomen.
Gevolg, ik heb iemand anders gebeld die wel op donderdagavond langs kon komen om het probleem vast te stellen en de reparatie op vrijdag uit te voeren. Hierbij is ook geconstateerd dat gedurende het 1,5 jaar dat ik hier woon, er een gaslek was in de berging (aan de boiler nota bene).
OK reparaties uitgevoerd, factuur opgemaakt tav de verhuurder.
Nu belt de reparateur mij op met het nieuws dat de verhuurder de factuur heeft teruggestuurd met een bijgevoegde brief waarop staat dat hij de factuur niet betaald, omdat hij geen opdracht heeft gegeven voor de uitvoering van de reparatie! Kan dit zomaar? Mij is verteld dat zulke reparaties door de verhuurder moeten betaald worden. Ik had hem telefonisch op de hoogte gebracht van het mankement. Kan hij zomaar weigeren te betalen omdat ik geen gebruikt heb gemaakt van die meneer Kneuvel (waardoor ik anders 5 à 6 dagen zou moeten wachten op reparatie)?
Bedankt
De laatste donderdag van mei bleek de boiler het niet meer te doen. Ik heb de huisbaas hiervoor gecontacteerd en hij heeft mij een telefoonnummer gegeven van een zekere meneer Kneuvel.
Ik heb die in de namiddag gebeld, maar die avond kon hij niet komen. Ook op vrijdag kon hij niet langskomen wegens werk elders. Vrijdagavond zou hij mij bellen om te laten weten of hij zaterdagvoormiddag kon komen.
Sorry, maar zo lang kon ik niet wachten. Maandag 2 juni was 2de Pinksteren, maw als hij op zaterdagvoormiddag niet kon komen, dan zou het al pas dinsdag zijn dat hij ten vroegste kon langskomen.
Gevolg, ik heb iemand anders gebeld die wel op donderdagavond langs kon komen om het probleem vast te stellen en de reparatie op vrijdag uit te voeren. Hierbij is ook geconstateerd dat gedurende het 1,5 jaar dat ik hier woon, er een gaslek was in de berging (aan de boiler nota bene).
OK reparaties uitgevoerd, factuur opgemaakt tav de verhuurder.
Nu belt de reparateur mij op met het nieuws dat de verhuurder de factuur heeft teruggestuurd met een bijgevoegde brief waarop staat dat hij de factuur niet betaald, omdat hij geen opdracht heeft gegeven voor de uitvoering van de reparatie! Kan dit zomaar? Mij is verteld dat zulke reparaties door de verhuurder moeten betaald worden. Ik had hem telefonisch op de hoogte gebracht van het mankement. Kan hij zomaar weigeren te betalen omdat ik geen gebruikt heb gemaakt van die meneer Kneuvel (waardoor ik anders 5 à 6 dagen zou moeten wachten op reparatie)?
Bedankt