Beste,
Graag had ik advies gehad ivm een net gehuurd appartement.
Op het contract staat dat we huren vanaf de helft van de maand, de 15de
Maar doordat de oude huurder eerder weg kon, konden wij er een weekje vroeger in. Er werd ons voorgesteld om dan een weekje extra te betalen.
Dus 3/4 van een maand ipv de helft van de maandelijkse huurprijs. Dit zou voor ons geen enkel probleem geweest zijn, maar... we hebben het appartement ongepoetst ontvangen, lees : er is zeker een jaar niet gepoetst geweest, we hebben ondertussen 12u met javel zitten schrobben om het terug wat deftig te krijgen en eigenlijk zou er nog geschilderd moeten worden. Bovendien staat er nog een oude koelkast en andere rommel die niet meegenomen zijn, terwijl het appartement leeg en proper had moeten zijn bij ontvangst van de sleutels, dat werd ons toch beloofd. Ik heb de eigenaar gebeld maar die trekt zich van niks aan. PB werd gemaakt tussen de verhuurder en oude huurder de dag voor ik de sleutels kreeg, ikzelf was niet uitgenodigd dus ook niet aanwezig.
Eigenlijk zie ik het helemaal niet zitten om een week extra te betalen om dan nog eens de rommel en viezigheid van een ander te moeten gaan opkuisen, maar ik wil ook de eigenaar niet tegen mij in het harnas jagen vanaf het begin want hij heeft me beloofd nog een paar kleine herstellingen te doen(keukenkastje is stuk etc )... maarja, als dat ook weer loze beloftes zijn... Wie kan helpen met het bedenken van een goeie oplossing??
Dank je!