#10 , 10 jul 2014 22:33
Ik stuurde volgend mailtje in antwoord op het rode gedeelte hier boven :
In antwoord op uw mails van gisteren moet ik u melden dat ik totaal niet akkoord ben met uw zienswijze en uw argumenten betreffende dit voorval! Dat de hoofdzekering van mijn studio ook springt bij een gesprongen zekering
in de studio is zeker mijn fout niet en is misschien een bijkomende ingebouwde extra veiligheid! Wat wel een feit is dat, volgens ingewonnen info, ik als huurder, evenals de andere huurders ten alle tijden en zeker in geval van nood of mankement, aan de zekeringskast moeten kunnen (zowel voor elektriciteit, als ook de water- en gasmeters)
Als u van de ene op de andere dag beslist om die deur op slot te draaien tijdens de sluitingsuren vind ik dat een zeer ernstige vorm van nalatigheid dat u daaromtrent totaal niet communiceert met de huurders, géén enkele verwittiging, géén eventueel noodnummer op de deur, geen enkele nota onder de deur waarop de verandering is aangegeven met de vermelding met wie of wat we moeten opbellen als er iets ernstig gebeurt.
Uw argument dat er op de website een noodnummer is vermeld doet niet ter zake. Geen stroom = geen internet en volgens mij is het bezitten van een computer tot op heden geen wettelijke verplichting! EN, op de website staat nergens iets vermeld over "noodnummer", enkel de medewerkers van de winkel staan vermeld, waarvan sommigen met eigen gsm-nr..... maar die mensen zijn medewerkers in de winkel en hebben niks te maken met de verhuurde studio's boven de zaak!
Ik wil nogmaals herhalen dat ik eerst verschillende malen de huisbaas telefonisch heb trachten te bereiken. De politie heeft ook geprobeerd hem te bereiken! En zeer belangrijk, het is de politie die me uiteindelijk heeft terug gebeld en me heeft aangeraden het slot te laten openen door een slotenmaker, waarvan zij mij het nummer hebben gegeven. Het was die oplossing of drie dagen zonder stroom zitten! Die keuze moest ik maken, want ik zag mezelf geen 3 dagen zonder stroom leven : zonder licht, verlies van voeding uit frigo en diepvriezer, geen tv, warm water en eventuele verwarming, wc-vermaler, geen kookmogelijkheden, internet enz...........
Wat het nieuwe slot betreft, volgens de slotenmaker is hij juridisch verplicht om een nieuw slot te steken, als hij er één moet openbreken! Dat was ook niet mijn beslissing!
Laat ons hopen van niet, maar het is niet ondenkbaar dat er in de toekomst nog eens ergens een zekering springt, waarvoor ik of een van de andere huurders in de kelder moeten zijn, dus is het nu aan u, om zulke voorvallen of incidenten te vermijden!
Er kwam geen antwoord.... tot vandaag :
Mijn naam,
In bijlage de factuur die we mochten ontvangen van onze slotenmaker. Gelieve 187.97 EUR over te schrijven op ons rekeningnr BE.........................
Alvast bedankt
Met vriendelijke groeten,
En in bijlage inderdaad de factuur....