Onbereikbare zekeringkast
Geplaatst: 07 jul 2014 23:39
Vrijdagavond 04/07 om 18.30u
Wegens een nog ongekende oorzaak springt de hoofdzekering van mijn studio. Even naar de kelder lopen, waar de hoofdzekeringkasten van alle studio's hangen en de zekering terug opzetten dacht ik. In die 5 jaar dat ik er woon was dit ook al eens voorgevallen. Tot mijn grote verbazing was die deur nu op slot??? Geen enkele naam of telnr. om iemand te kunnen
bereiken die de deur naar deze ruimte zou kunnen openen en nog erger, geen enkele huurder heeft een sleutel van die deur!!!
Het huurcontract vermeldt enkel gegevens van de onderliggende winkel, waaraan ik huur en die dus 's avonds, 's nachts en in het weekend gesloten is.
Via een buur heb ik het GSMnr. van de huisbaas gekregen. Vruchteloos heb ik enkele malen gebeld en op zijn voice-mail ingesproken.
Uit wanhoop en met de vrees, dat ik een heel we-end zonder stroom zou zitten (koelkast-diepvries-koud water-donker....) heb ik de politie gebeld en om raad gevraagd wat mijn wettelijke mogelijkheden waren om dit probleem op te lossen. De politie adviseerde me een slotenmaker te contacteren om het het slot te laten openbreken, zodat ik aan mijn zekeringskast zou kunnen. Zij gaven me ook het nummer door van de slotenmaker, want geen elektriciteit = geen internet!!!
Die slotenmaker heeft dan om 20.30u het slot opengebroken en vervangen door een ander. Hij eiste wel onmiddellijke "contante" betaling (130 €). Op mijn mail naar de huisbaas ivm eventuele vergoeding van de slotenmakerskosten en mijn vraag naar toegankelijkheid van de hoofdzekeringen EN naar contactpersonen in geval van nood kreeg ik onderstaande antwoorden :
De kelderruimte is geen gemeenschappelijke ruimte, om veiligheidsredenen kunnen we hiervan dus ook geen sleutel bezorgen aan de huurders. Het is zeer uitzonderlijk dat de hoofdzekering springt. De zekeringskast hangt in uw studio, en in normale omstandigheden is het alleen daar dat er een zekering kan springen. U kan een telefoonnr vinden op onze website in geval van uiterste nood. Het slot vervangen is zeker geen oplossing. Wij werken met gecodeerde sleutels. We zullen onze slotenmaker vragen om het originele slot terug in orde te maken, zodra dit in orde is bezorgen wij u het andere slot met sleutels terug. U zal dan ook begrijpen dat door het slot ongevraagd te vervangen, ook A&M extra kosten heeft om dit slot terug in orde te zetten. De eventueel extra kosten om dit slot terug in orde te zetten zullen dan ook aan u aangerekend worden.
Ter info: het slot met de bijhorende sleutels zitten in uw brievenbus.
Blijkbaar is er schade toegebracht aan ons slot, en kon dit niet opnieuw gebruikt worden, ook aan het binnenwerk is er schade door het uithalen.
Deze extra kosten zullen u doorgerekend worden.
Hoe zit het met het recht op elektriciteit? Ben ik in de fout gegaan????
Wegens een nog ongekende oorzaak springt de hoofdzekering van mijn studio. Even naar de kelder lopen, waar de hoofdzekeringkasten van alle studio's hangen en de zekering terug opzetten dacht ik. In die 5 jaar dat ik er woon was dit ook al eens voorgevallen. Tot mijn grote verbazing was die deur nu op slot??? Geen enkele naam of telnr. om iemand te kunnen
bereiken die de deur naar deze ruimte zou kunnen openen en nog erger, geen enkele huurder heeft een sleutel van die deur!!!
Het huurcontract vermeldt enkel gegevens van de onderliggende winkel, waaraan ik huur en die dus 's avonds, 's nachts en in het weekend gesloten is.
Via een buur heb ik het GSMnr. van de huisbaas gekregen. Vruchteloos heb ik enkele malen gebeld en op zijn voice-mail ingesproken.
Uit wanhoop en met de vrees, dat ik een heel we-end zonder stroom zou zitten (koelkast-diepvries-koud water-donker....) heb ik de politie gebeld en om raad gevraagd wat mijn wettelijke mogelijkheden waren om dit probleem op te lossen. De politie adviseerde me een slotenmaker te contacteren om het het slot te laten openbreken, zodat ik aan mijn zekeringskast zou kunnen. Zij gaven me ook het nummer door van de slotenmaker, want geen elektriciteit = geen internet!!!
Die slotenmaker heeft dan om 20.30u het slot opengebroken en vervangen door een ander. Hij eiste wel onmiddellijke "contante" betaling (130 €). Op mijn mail naar de huisbaas ivm eventuele vergoeding van de slotenmakerskosten en mijn vraag naar toegankelijkheid van de hoofdzekeringen EN naar contactpersonen in geval van nood kreeg ik onderstaande antwoorden :
De kelderruimte is geen gemeenschappelijke ruimte, om veiligheidsredenen kunnen we hiervan dus ook geen sleutel bezorgen aan de huurders. Het is zeer uitzonderlijk dat de hoofdzekering springt. De zekeringskast hangt in uw studio, en in normale omstandigheden is het alleen daar dat er een zekering kan springen. U kan een telefoonnr vinden op onze website in geval van uiterste nood. Het slot vervangen is zeker geen oplossing. Wij werken met gecodeerde sleutels. We zullen onze slotenmaker vragen om het originele slot terug in orde te maken, zodra dit in orde is bezorgen wij u het andere slot met sleutels terug. U zal dan ook begrijpen dat door het slot ongevraagd te vervangen, ook A&M extra kosten heeft om dit slot terug in orde te zetten. De eventueel extra kosten om dit slot terug in orde te zetten zullen dan ook aan u aangerekend worden.
Ter info: het slot met de bijhorende sleutels zitten in uw brievenbus.
Blijkbaar is er schade toegebracht aan ons slot, en kon dit niet opnieuw gebruikt worden, ook aan het binnenwerk is er schade door het uithalen.
Deze extra kosten zullen u doorgerekend worden.
Hoe zit het met het recht op elektriciteit? Ben ik in de fout gegaan????