vroeger vertrek dan opzeg wegens vertrek buitenland

fred1952
Topic Starter

vroeger vertrek dan opzeg wegens vertrek buitenland

#1 , 11 jul 2014 18:02

hallo ,

ik heb de huur ( ingang contract was op 01/09/2011 ) opgezegd van mijn studio met de nodige opzeg ( tot 31/08/2014 ) , nu wil ik echter
in de laatste maand op de 7e augustus vertrekken terwijl mijn contract loopt tot de 31e

nu is mijn vraag :

heeft mijn huisbaas dan recht op de volledige maand huur als hij akkoord gaat dat ik de 7e vertrek ?
hij krijgt toch al een opzegvergoeding van 1 maand omdat ik binnen de drie jaar vertrek

fred

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 jul 2014 18:44

Neen, hij krijgt een maand schadevergoeding zoals de wet voorziet.
Uw contract loopt tot de 31/8 dus dient u ook tot die datum te betalen.

Of u zou met verhuurder moeten overeenkomen dat u maar tot de 7de moet betalen....
Mogelijk heeft hij al een andere huurder...

sloeberken

#3 , 11 jul 2014 19:08

hij krijgt toch al een opzegvergoeding van 1 maand omdat ik binnen de drie jaar vertrek
Waarom 1 maand schadevergoeding als je betaald tot 31 augustus, en zo u volledige 3 jaar hebt uitgedaan.

Is dit huurcontract geregistreerd, zo niet kan verhuurder geen schadevergoeding eisen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

fred1952
Topic Starter

#4 , 11 jul 2014 20:16

1 maand omdat ik mijn contract niet uitdoe tot de 31e en wil verbreken vanaf de 7e +
laatste maand volledig omdat ik gelezen heb dat huur per maand word geteld en nooit per dag om die 7 dagen apart te betalen

fred1952
Topic Starter

#5 , 11 jul 2014 20:19

dus correcte oplossing is vragen de laatste 7 dagen apart te betalen + de schadevergoeding van 1 maand omdat ik mijn drie jaar niet uitdoe ?

Vandebos

#6 , 11 jul 2014 20:39

Waarom houdt u gewoon het contract niet tot de 31ste? Dat komt verdorie goedkoper uit en heeft geen enkel negatief gevolg..

Vandebos

#7 , 11 jul 2014 20:43

Bovendien als je er vroeger uit wilt gaat het om een opzeg in onderlinge overeenstemming. Een opzeg die de huisbaas de gelegenheid geeft het pand versnelt terug op te frissen en er sneller een huurder in te hebben. Ik zou dan ook in alle talen zwijgen over een 'schadevergoeding' en kijken wat er zo te regelen valt?

fred1952
Topic Starter

#8 , 11 jul 2014 20:45

Waarom houdt u gewoon het contract niet tot de 31ste? Dat komt verdorie goedkoper uit en heeft geen enkel negatief gevolg..
er is ondertekend dat ik de 7e vertrek op meneigen verzoek ...

KJ86

#9 , 11 jul 2014 20:51

er is ondertekend dat ik de 7e vertrek......
Niets aan te doen dan, je zal de maand augustus moeten betalen tezamen met de schadevergoeding voor het vroegtijdig beëindigen. Je kent de regels precies. Waarom heb je uw akkoord gegeven voor deze slechte voorwaarden?

fred1952
Topic Starter

#10 , 11 jul 2014 20:58

snel geweest.....

Terug naar “Huren”