En wat indien het hier inderdaad gaat om een vliegenraam van 20 EUR?U mag een bewijs van de kosten vragen. Dit mag de oorspronkelijke factuur van het beschadigde voorwerp zijn, dit mag de factuur zijn van aankoop van vervanging, maar deze moet men u voorleggen als u hierom vraagt.
Lees het eerste bericht van TS nog eens na, het gaat om een vliegengordijn, niet een vliegenraam. Geen opmeting nodig, gewoon aan 2 haakjes boven de deur op te hangen. Verplaatsing naar de winkel is geen bijkomende kost, tenzij verhuurder nooit in winkels komt waar men dit verkoopt (en een extra verplaatsing is niet nodig aangezien dit geen dringende herstelling is), en verplaatsing naar het pand moet verhuurder toch regelmatig doen wegens verhuur voor vakantie. Administratie hoort bij het beheer.Vijftig euro is geen geld, als de verhuurder de effectieve kost van het vliegenraam vervangen zou rekenen komt hij waarschijnlijk veel hoger uit. Je moet er rekening mee houden dat de verhuurder:
het kapotte moet verwijderen (eventueel opmetingen uitvoeren)
verplaatsen naar de winkel om een nieuwe te kopen
verplaatsen naar waar het vastgoed gelegen is om de herstelling uit te voeren
de herstelling uitvoeren
administratie in orde maken om de kosten te verhalen op de huurder
Ik zou het niet willen uitvoeren voor vijfitg euro.
Ik heb zelf zo'n prul nog niet geplaatst, maar ik veronderstel dat de geleiders van dat gordijn niet universieel zijn. Het is gewoon een veel voorkomende fout dat enkel naar de aankoop wordt gekeken en geen rekening gehouden wordt met de achterliggende kosten. Die mogen ook gerekend worden, de eigenaar kan het uitgeven aan een klusjesdienst (dan worden de achterliggende kosten automatisch gefactureerd), maar dan zal de kost veel hoger zijn dan € 50. Ik blijf erbij vijftig euro is geen geld voor een gordijn te vervangen.Lees het eerste bericht van TS nog eens na, het gaat om een vliegengordijn, niet een vliegenraam. Geen opmeting nodig, gewoon aan 2 haakjes boven de deur op te hangen. Verplaatsing naar de winkel is geen bijkomende kost, tenzij verhuurder nooit in winkels komt waar men dit verkoopt (en een extra verplaatsing is niet nodig aangezien dit geen dringende herstelling is), en verplaatsing naar het pand moet verhuurder toch regelmatig doen wegens verhuur voor vakantie. Administratie hoort bij het beheer.Vijftig euro is geen geld, als de verhuurder de effectieve kost van het vliegenraam vervangen zou rekenen komt hij waarschijnlijk veel hoger uit. Je moet er rekening mee houden dat de verhuurder:
het kapotte moet verwijderen (eventueel opmetingen uitvoeren)
verplaatsen naar de winkel om een nieuwe te kopen
verplaatsen naar waar het vastgoed gelegen is om de herstelling uit te voeren
de herstelling uitvoeren
administratie in orde maken om de kosten te verhalen op de huurder
Ik zou het niet willen uitvoeren voor vijfitg euro.
En 50€ is 1 keer geen geld (hoewel ik toch graag 50€ meer in de maand zou verdienen), maar als de verhuurder telkens de schade "ruim" berekend is dit een mooi extraatje bekomen door bedrog.
Geen geleiders, gewoon 2 haakjes boven de deur. Totale tijd om te verwijderen en een nieuwe op te hangen minder dan 1 minuut. En achterliggende kosten dienen net zo goed bewezen te worden.Ik heb zelf zo'n prul nog niet geplaatst, maar ik veronderstel dat de geleiders van dat gordijn niet universieel zijn. Het is gewoon een veel voorkomende fout dat enkel naar de aankoop wordt gekeken en geen rekening gehouden wordt met de achterliggende kosten. Die mogen ook gerekend worden, de eigenaar kan het uitgeven aan een klusjesdienst (dan worden de achterliggende kosten automatisch gefactureerd), maar dan zal de kost veel hoger zijn dan € 50. Ik blijf erbij vijftig euro is geen geld voor een gordijn te vervangen.
De gemaakte kosten moeten zeker niet bewezen worden met een factuur, een raming volstaat.Maakt niet uit welk bedrag dat het is. De eiser moet de gemaakte kosten kunnen bewijzen aan de hand van een factuur.