#1 , 22 jul 2014 08:28
Ik wil jullie het volgende geval even voorleggen. Ik huur een appartementje bij een privé-huurder, dus geen immokantoor of zo. In het appartement was er al een werkende internetverbinding en TV verbinding aanwezig toen ik begon te huren. De kosten hiervoor worden apart afgerekend door de verhuurder op basis van de facturen van Telenet. De internetverbinding bleek echter voor mij niet voldoende te werken. Voor mijn werk moet ik regelmatig skypen met een hoge resolutiecamerie en hiervoor werkt de internetverbinding te langzaam. Nu heb ik zelf een abonnement genomen bij een Telenet voor een snellere verbinding. Om dit mogelijk te maken heeft de verhuurder echter een gedeelte van de binnenbekabeling moeten verleggen en opnieuw aansluiten aan de uitgaande coaxkabels van het gebouw. Telenet komt nu deze week de modem en de router installeren. Maar nu krijg ik van de verhuurder een factuur voor het werk dat hij gedaan heeft. Die factuur bestaat uit enerzijds het materiaal dat hij gebruikt heeft (coax-kabels, buizen, koppelelementen) en anderzijds de werkuren. Voor het materiaal is er een bonnetje van de Brico geleverd. Maar voor de werkuren rekent hij vier werkuren aan 30€/uuur!!!! Mag hij als privé-persoon zomaar werkuren aanrekenen? En hoe kan ik controleren of hij inderdaad vier uur gewerkt heeft? En is dat tarief van niet heel hoog?