Dan is het huurcontract niet rechtsgeldig.EDIT: De verhuurder heeft ook nooit zijn werkelijk adres laten noteren op het contract. Ik weet enkel zijn naam, maar ik tast in het blinde wanneer het op zijn woonadres komt. Dit zou wel eens een probleem kunnen zijn als ik een aangetekende brief moet verzenden.
Wat betekent dit concreet ? Mijn excuses voor deze vraag, ik ben immers een leek wanneer het op deze zaken aankomt.
Dan is het huurcontract niet rechtsgeldig.
De identiteit van de verhuurder staat vermeld, net zoals zijn adres. Het eigenaardige is wel dat het adres in kwestie mijn eigen huuradres is. Er staat in het contract dat de verhuurder gedomicilieerd is aan mijn adres, maar hij woont hier dus niet ! Ik kan dus ook moeilijk een aangetekende brief opsturen naar dat adres.De volgende gegevens moeten zeker aan bod komen in de schriftelijke huurovereenkomst:
de identiteit van de verhuurder en huurder
Ik verhuur 1 kamer in een appartement met 3 verdiepingen. Dit is een samenwoon-contract met gemeenschappelijke ruimtes maar deze worden niet vermeld in het contract. Als enige beschrijving van het gehuurde goed staat er enkel "1 kamer". Is dit van enig belang ?de aanwijzing van alle ruimtes en gedeeltes van het gehuurde gebouw
Wat bedoelt u met "niet noodzakelijk" ? Kan zijn SMS als bindend beschouwd worden en kan dit tegen mij gebruikt worden ? Ik bevestig hierbij nogmaals dat ik geen aangetekende brief kreeg. Ik zou dus het contract kunnen opzeggen en op 1 september het gebouw verlaten ? Ik neem aan dat dit via een AS moet gebeuren ?Als verhuurder de opzeg niet gedaan heeft voor 1 juli 2014 met AS ( min 3 maand voor verstrijken van contract), kan hij niet meer opzeggen en word u huurcontract stilzwijgend een van 9 jaar. SMS is geen noodzakelijk opzeg bewijs. Niet registratie is enkel geldig bij contracten van 9j.