Dan is het huurcontract niet rechtsgeldig.EDIT: De verhuurder heeft ook nooit zijn werkelijk adres laten noteren op het contract. Ik weet enkel zijn naam, maar ik tast in het blinde wanneer het op zijn woonadres komt. Dit zou wel eens een probleem kunnen zijn als ik een aangetekende brief moet verzenden.
Wat betekent dit concreet ? Mijn excuses voor deze vraag, ik ben immers een leek wanneer het op deze zaken aankomt.
Dan is het huurcontract niet rechtsgeldig.
De identiteit van de verhuurder staat vermeld, net zoals zijn adres. Het eigenaardige is wel dat het adres in kwestie mijn eigen huuradres is. Er staat in het contract dat de verhuurder gedomicilieerd is aan mijn adres, maar hij woont hier dus niet ! Ik kan dus ook moeilijk een aangetekende brief opsturen naar dat adres.De volgende gegevens moeten zeker aan bod komen in de schriftelijke huurovereenkomst:
de identiteit van de verhuurder en huurder
Ik verhuur 1 kamer in een appartement met 3 verdiepingen. Dit is een samenwoon-contract met gemeenschappelijke ruimtes maar deze worden niet vermeld in het contract. Als enige beschrijving van het gehuurde goed staat er enkel "1 kamer". Is dit van enig belang ?de aanwijzing van alle ruimtes en gedeeltes van het gehuurde gebouw
Wat bedoelt u met "niet noodzakelijk" ? Kan zijn SMS als bindend beschouwd worden en kan dit tegen mij gebruikt worden ? Ik bevestig hierbij nogmaals dat ik geen aangetekende brief kreeg. Ik zou dus het contract kunnen opzeggen en op 1 september het gebouw verlaten ? Ik neem aan dat dit via een AS moet gebeuren ?Als verhuurder de opzeg niet gedaan heeft voor 1 juli 2014 met AS ( min 3 maand voor verstrijken van contract), kan hij niet meer opzeggen en word u huurcontract stilzwijgend een van 9 jaar. SMS is geen noodzakelijk opzeg bewijs. Niet registratie is enkel geldig bij contracten van 9j.
Opzeggen met SMS is vrij zeldzaam, indien ontvanger dit betwist zal vrederechter dit moeten laten opvragen bij provider, of vele vrederechters zich hier gaan mee bezig houden is een ander verhaal. Is hij die beweert die het bewijs ervan moet voorleggen in burgerlijke zaken.Opzeg met AS is de meest zekere werkwijze voor zowel huurder als verhuurder. De wetgeving verplicht deze methode echter niet. Het belangrijkste is dat de opzeg bewijsbaar aan de huurder wordt overgedragen. Een sms, hoe cru ook, is middels de facturatie individueel te traceren, indien de verhuurder het verzonden bericht bewaart kan de checksum code (vergelijkbaar met de md5 code van een computerbestand, TAP protocol voor de geeks) van het verzonden bericht vergeleken worden met deze van het ontvangen bericht op jouw nr. Uit de hand een sms als ongeldig verwerpen is sinds de aangepaste wetgeving op communicatiemedia niet meer vanzelfsprekend.
U verlaat het pand ten laatste op 30 september 2014. U bevestigd ontvangst van niet verlenging van de overeenkomst per SMS en per aangetekend schrijven. Adres ga je vragen op de gemeente, neem u huurovereenkomst mee. Anders geven ze u dat zeker niet. Krijg je geen adres stuur dan de as naar het adres vermeld in de overeenkomst. Best het slot van u persoonlijk appartement veranderen. Het oude slot dan terugplaatsen voor de plaatsbeschrijving. Indien niet verboden in de huurovereenkomst mag een huurder onderverhuren. Dus waarschijnlijk huurt u verhuurder zelf het ganse gebouw. Maar het kan ook gaan om een vennootschap. Dan staat op het kadaster die vennootschap als eigenaar vermeld. Overeenkomst niet geregistreerd is geen probleem.
Zal ik doen. Maar wat dan ? Ik heb het adres maar wat zijn de verdere stappen ? Ik probeer vooral uit te pluizen in welke mate het contract geldig is. Ik vind het hoogst verdacht wat mijn verhuurder hier allemaal doet.Dienst bevolking moet u het adres geven, maar wel u huurcontract meenemen.