Struik gemeenschappelijke voortuin

kipp
Topic Starter

Struik gemeenschappelijke voortuin

#1 , 01 aug 2014 16:59

Beste ,

Ik woon momenteel in een huurappartement op de eerste verdieping.
Naar aanleiding van een nakende verhuis had ik contact opgenomen met de verhuurder betreffende een grote struik (+-2.5m) , die het onmogelijk maakt om de enige dubbele raam van het appartement te bereiken.

Gezien een ander dispuut heb ik van zijn advocaat feedback gekregen , dat ik de verhuurder niet verplicht is om deze bij te snoeien (ik betaal toch bij de algemene kosten voor onderhoud tuin) en alzo vrije toegang mogelijk te maken.
Echter krijg volgende als feedback : "Ik meen dat mijn cliënt wel zo bereidwillig zou kunnen zijn u toe te laten een klein stukje de boom bij te snoeien, doch ik dien u er op te wijzen dat het absoluut niet toegelaten is dit al te uitgebreid te doen"

Het gaat hier niet over een klein stukje dat weg moet.

Dien ik dit zelf te regelen ?
Wie draagt hier verdere verantwoordelijkheid ?

Bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 01 aug 2014 17:03

Vermoedelijk is die boom eigendom van de mede-eigenaars en heeft uw verhuurder er geen zeggenschap over.
Wat zegt de syndicus?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

kipp
Topic Starter

#3 , 01 aug 2014 17:16

De verhuurder had contact opgenomen met de syndicus om dit aan te kaarten , maar zal een negatief antwoord gekregen hebben.

Daarom ook dat ik een schrijven krijg via zijn advocaat dat ik het zelf "mag" doen binnen de gestelde beperkingen.

Reclame

chantika

#4 , 01 aug 2014 17:45

Een verhuizer zoeken die over een ander type lift beschikt. (Hoogtewerker of kraan met kooi.). Laat het probleem voor de nieuwe huurder. Zal minder kosten dan zijn advocaat.

Terug naar “Huren”