Per 1 september gaat mijn huurcontract voor de huur van een woning in. Ik ben geïnformeerd door de verhuurder dat huidige huurder niet van plan is om te vertrekken - de huur werd opgezegd door de verhuurder. Verhuurder heeft al contact met zijn advocaat om het nodige te doen.
Mijn vragen:
1. Wat als ik maandag in mijn nieuwe woning arriveer en huurder is er nog?
2. Hoe lang kan huidige huurder dit nog rekken? Is gestopt met betalen en heeft bovendien een aardig palmares opgebouwd, incl. politie-interventies. Ik neem aan dat dit toch niet in zijn voordeel speelt? Bovendien is zijn reden om het pand te blijven bezetten dat hij zelf nog geen nieuwe woonst heeft kunnen vinden. Lijkt me ook niet echt een rechtsgeldige uitleg?
3. Wat met kosten voor mij die hieruit voortvloeien, o.a. de verhuisfirma die geregeld is. Bovendien heb ik maandag dan zelf geen woonst meer en zal ik om te beginnen een opslagplaats moeten huren voor mijn meubels. Wie zal dat betalen?!
4. Daar ik geen woonst heb, heb ik vanaf maandag ook geen officiële verblijfplaats meer. Wat te doen met mijn adres? Kom ik in aanmerking voor een referentieadres in deze omstandigheden?
5. Kan/moet ik iets doen maandag om de druk te verhogen/uitzetting te kunnen versnellen?