inschrijving sociale huisvesting niet doorgegaan

sabrinad
Topic Starter
Berichten: 211

inschrijving sociale huisvesting niet doorgegaan

#1 , 11 sep 2014 19:00

Een jaar geleden vulde ik via de sociaal assistent van het OCMW een inschrijvingsformulier in voor een sociale huisvestingsmaatschappij.
Ik bezorgde hem ook enkele documenten waaronder een aanslagdocument van drie jaar terug.
Een paar weken nadien ontving ik een brief van de huisvestingsmaatschappij. Wij hebben alles, maar kunnen u pas een nummer en inschrijving doorgeven indien we het aanslagbiljet hebben ( had het nochtans al doorgegeven). Ik laat er opnieuw een kopie van maken en de sociaal assistent ging het doorgeven.

Omdat ik nu al een tijd niets van de huisvestingsmaatschappij had vernomen, bel ik hen op. Wat blijkt? Dat biljet is nooit doorgestuurd geweest en ik kan me (her)inschrijven en de wachttijd van vooraf aan beginnen.
Ik dacht erop te kunnen vertrouwen dat een maatschappelijk werker toch wel weet hoe hij dat moet doorgeven.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sabrinad
Topic Starter
Berichten: 211

#2 , 12 sep 2014 12:31

En blijkbaar is het ook met een tweede huisvestigingsmaatschappij zo verlopen. Ik vul op het kantoor de nodige documenten in. Alles is in orde en na x aantal maanden contacteer je de firma zelf en hebben ze niets ontvangen. Dan ligt de fout bij de slordigheid van het OCMW waardoor iemand die zijn problemen al x aantal maanden wilde aanpakken, gewoon als "onbestaand" wordt beschouwd.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 12 sep 2014 13:01

Waarom ga je niet persoonlijk met u documenten naar de huisvestigingenmaatschappijen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

sabrinad
Topic Starter
Berichten: 211

#4 , 12 sep 2014 13:05

Ja, kijk, dat kan ik NU inderdaad doen, maar ik zou dan een jaar op de wachtlijst zijn verloren door de administratieve fouten van het OCMW. Hierdoor ben ik in een erg moeilijke situatie beland die amper is te overzien. Je gaat er als persoon toch van uit dat wanneer een sociaal assistent je zegt: ik ben ervaren met inschrijvingen, je kan het via ons doen en wij brengen het in orde,...dat je op die mensen kan rekenen. Tenslotte hebben zij ervoor gestudeerd.
Het gaat hem niet om me NU in te schrijven. Het gaat me om het feit dat er een jaar terug contact werd gelegd met het OCMW ivm deze woonkwestie en dat ik een jaar later dit moet vaststellen.

Terug naar “Huren”