Plotse vraag tot betaling van huur in een sportclub

schietpangclub
Topic Starter

Plotse vraag tot betaling van huur in een sportclub

#1 , 13 sep 2014 10:34

Beste allen, Ik ben lid van een boogschietersclub. Onze club heeft een vaste lokatie: een sportclub, waar ons materiaal en infrastructuur als vaste opstelling in de cafetaria van deze sportclub staat. Deze lokatie hebben we reeds 5 jaar. Er bestaat enkel een mondelinge overeenkomst hierover. Wij betalen 0 euro voor gebruik van deze lokatie.
Nu gaat een vrij grote baskettball-club het beheer van sportzaal en cafetaria overnemen, mits betaling van huur aan de stad Antwerpen.
Vanaf 1 september zouden wij nu plots huur moeten betalen voor de ruimte die onze infrastructuur in cafetraia in beslag neemt + een bedrag per uur dat wij daar onze sport beoefenen. Aaqngezien wij een kleine club zijn, kunnen wij gevraagd bedrag niet betalen... Ik vraag mij af of dit zo maar kan?

Graag uw advies in deze waarvoor hartelijke dank.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 13 sep 2014 10:39

Als er niets op papier staat, is er geen (bewijsbare) overeenkomst. Er moet nu een nieuwe overeenkomst gevonden worden met de nieuwe eigenaar. Die is trouwens niet verplicht u er te houden, als hij de ruimte voor iets anders wil gebruiken, staat uw club op straat.

Reclame

Terug naar “Huren”