Sociale woning

Silversox
Topic Starter

Sociale woning

#1 , 27 sep 2014 10:33

Beste,

reeds 8 jaar woon ik in een sociaal huurappartement. Het appartement heeft 2 slaapkamers.
Heden is mijn partner en kind bij mij komen inwonen, ikzelf heb ook een kind.Het zijn jongens.
Zodanig dat we nu met 4 personen in dit 2 slaapkamer appartement wonen.
Ik kreeg een brief van de sociale huurmaatschappij (Het Lindenhof), dat dit overbezetting van het appartement is.
Door de overbezetting moet ik van hun verhuizen. Ik wil hier niet verhuizen, is groot genoeg voor ons 4, we zijn hier gelukkig.
Is dit correct dat 4 personen overbezetting is?
Dat wil dus zeggen dat geen enkel gezin met 2 kinderen nog recht heeft op een sociale woning met 2 slaapkamers ?!?
Kunt u me aub hieromtrent wat informatie geven.
Ik denk dat zij niet correct handelen.

Dank op voorhand en hopend op een spoedig antwoord,vriendelijke groeten, Tieneke

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 27 sep 2014 11:34

Wat staat er in uw contract?

Silversox
Topic Starter

#3 , 27 sep 2014 22:11

beste, niets daaromtrent, gewoon dat ik elke wijziging van bewoners moet binnen de 30 dagen aangeven.
Maar niets aangaande eventuele overbezetting, wat ze nu aanhalen.

Reclame

roharro
Juridisch actief: Ja

#4 , 27 sep 2014 22:39

Waarschijnlijk is de totale oppervlakte van het appartement te laag voor vier personen.
Heb helaas de specifieke cijfers niet bij de hand.
Vermoedelijk kunnen anderen deze info aanvullen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

bambipower

#5 , 28 sep 2014 08:06

tussen de 50 en 60m², maar ook 4 woonlokalen met een minimum plafondhoogte van 220cm

https://www.wonenvlaanderen.be/uploads/ ... 7.pdf?ht=1" onclick="window.open(this.href);return false;

pagina 155

Silversox
Topic Starter

#6 , 29 sep 2014 07:37

beste,
bedankt voor jullie reacties. Normaal zal ik aan de oppervlakte komen. Het is een groot appartement, en zeker ruim genoeg voor 4pers.
Zij praatte enkel over, dat 2 slaapkamers niet voldoen.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#7 , 29 sep 2014 18:55

En voorzien ze dan ook in een appartement met 3 slaapkamers?

Terug naar “Huren”