Hallo,
Ik heb mijn appartement verhuurd voor met een contract van 3 jaar. In het 2de jaar van het contract heeft mijn huurster het contract verbroken en volgens wat in het contract stond moet ze mij nu 2 maanden boete betalen. Dit is evenveel als de waarborg.
De waarborg staat op een bankrekening en we moeten allebei tekenen om deze waarborg vrij te krijgen. Nu is mijn huurster al een maand uit het appartement en kunnen we ze nergens meer bereiken. Ze is dus met de noorderzon verdwenen, maar haar domicilie staat nog altijd op mijn appartement.
Ik wilde die domicilie daar laten verwijderen en heb daarvoor al contact opgenomen met de gemeente. Nu heeft mijn makelaar mij vandaag gebeld dat hij een procedure bij de vrederechter heeft laten opstarten en dat die gezegd heeft dat haar domicilie daar moet blijven zolang de procedure loopt. Anders is het niet mogelijk om de waarborg vrij te krijgen aangezien mijn vorige huurster dan geen officieel adres meer heeft. Klopt dit??? en zijn er nog andere mogelijkheden om de waarborg vrij te krijgen? Wat het ook nog moeilijker maakt, is dat mijn huurster een nederlandse was en zij dus waarschijnlijk ergens in Nederland woont.
Alvast bedankt!!!
Met vriendelijke groeten,
Gert Vrijsen