Ik heb afgelopen jaar in Leuven een kot gehuurd en naast de huurprijs een voorschot van 70 euro per maand voor energie, water, en onderhoud algemene delen betaald. Ik heb dus totaal 840 euro (12x70) servicekosten betaald. Nu heb ik volgens de meters slechts 150 euro energie en water verbruikt, mede doordat ik maar heel beperkt gebruik heb gemaakt van de kot. Ik heb nu de huurbaas om een afrekening gevraagd en daarbij aangegeven te verwachten dat ik een flink deel terug zal krijgen. Hij zegt echter bijvoorbaat al dat ik er niet op hoef te rekenen iets terug te krijgen omdat het "onderhoud algemene delen" een flinke kostenpost is. Als hij dat allemaal in rekening zou brengen zou ik waarschijnlijk zelfs bij moeten betalen zegt hij.
Nu vraag ik mij af wat men dan allemaal kan scharen onder "onderhoud algemene delen"? Achteraf had ik dit wellicht beter moeten laten omschrijven in het contract, maar kan de huurbaas nu werkelijk al het onderhoud opvoeren als "onderhoud algemene delen" en dit dus onder servicekosten laten vallen?