wie betaalt herstellingen eigenaars of pers. die vruchtgebru

skabalie
Topic Starter

wie betaalt herstellingen eigenaars of pers. die vruchtgebru

#1 , 09 okt 2014 01:14

Hi,
momenteel echter geen problemen, maar wou me eens informeren over volgende situatie.
Enige tijd geleden is er een verdeling geweest, waardoor de oude eigenares die heeft overgelaten aan haar kinderen, die eigenaar zijn.
Echter geniet zij nog van het vruchtgebruik.
Wie hersteld schade, die normaal door eigenaar betaald word? de eigenaars of de persoon die het vruchtgebruik geniet?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 09 okt 2014 08:42

Over welk soort schade gaat het?

Als bijvoorbeeld het dak vernield wordt door een storm is dat voor de naakte eigenaar.
De inbouwoven die kapot gaat, is voor de vruchtgebruiker, evenals het KI e.d.

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 okt 2014 09:03

De vruchtgebruiker is de verhuurder. Als huurder hebt u alleen met de vruchtgebruiker te maken.

Reclame

duma

#4 , 09 okt 2014 13:52

Ik had totaal niet door dat de vruchtgebruiker de verhuurder van TS was, maar dat het een gewoen vruchtgebruik vraag was die verkeerd stond. Mes excuses.
In dat geval telt voor u alleen uw verhuurder en die moet dan op zijn beurt maar regelen wat er geregeld moet worden.

bosprocureur

#5 , 09 okt 2014 14:25

De vruchtgebruiker is de verhuurder. Als huurder hebt u alleen met de vruchtgebruiker te maken.
Dit onderwerp zou me ook interesseren, maar vanuit het standpunt van de naakte eigenaar en de vruchtgebruiker. Moet het naar een ander forum of een nieuwe topic, doe maar.

Stel een muur in een verhuurd (door de eigenaar uiteraard) huis is getroffen door opstijgend vocht, waarschijnlijk veroorzaakt bij de buren. Dan is het wel van belang te weten wiens brandverzekering moet tussenkomen, die van de naakte eigenaar of die van de vruchtgebruiker, of beide, of wiens bijstandverzekering moet tussenkomen.

Franciscus

#6 , 09 okt 2014 19:27

in eerste instantie de vruchtgebruiker als goede huisvader ...zou ik zo zeggen.

bosprocureur

#7 , 09 okt 2014 21:00

Inderdaad Franciscus, en in dit geval zal het waarschijnlijk ook zo gebeuren.
Maar de veroorzaker - buur -moet aangesproken worden, liefst via de rechtsbijstand. De vraag is hier welke verzekering, die van naakte eigenaar of die van de vruchtgebruiker. Pittig detail, beide eigenaars wonen in het buitenland, hen hebben daar ook hun verzekeringen (behalve brand dan).

Franciscus

#8 , 09 okt 2014 21:02

En huurder dient uiteraard ook zich in te dekken door de verhuurder zijn verzekering mee in het geding te betrekken ... lijkt me logisch.

skabalie
Topic Starter

#9 , 14 okt 2014 21:40

Ik heb ooit schade aangericht aan een buur in een appartement complex, door een breuk in mijn appartement die er al was, voor ik erin kwam. Had enkele jaren leeg gestaan. Ik heb aangifte gedaan aan verhuurder, en aangezien ik de terecht klagende buur niet meer hoorde veronderstel ik dat de verzekering of hijzelf de schade heeft betaald. Ook mijn appartement die de breuk had, was kosteloos hersteld.

Terug naar “Huren”