Hoe lossen wij dat op?.
Als huurder heb ik een contract van 3 jaar, ondertekend op 17/11/2007, met begin datum 01/01/2008, in een nieuwbouwappartement van 2007.
De registratie van het contract dateerd van 08/01/2008.
Er werd stilzwijgend overgegaan naar een contract van 9 jaar.
Op 27/10/2014 heb ik, per aangetekende zending, het contract opgezegd, dus einde contract 31/01/2015.
De verhuurder was in het buitenland en heeft de zending niet kunnen afhalen, hij heeft een mail ontvangen en maak daar geen probleem van.
Sinds 2008 heeft de verhuurder de indexering niet toegepast.
Hij heeft het in 2009 eens geprobeerd, maar ik weigerde te betalen en hij heeft het zo gelaten.
Nu op 24/11/2014 laat hij mij, per aangetekende zending en per gewone brief, weten dat hij de indexering, zoals voorzien in het contract, zal toepassen voor het jaar 2014.
Het betreft volgens hen de maanden september 2014 tot januari 2015.
Is het wettelijk dat hij na mijn opzeg van 27/10 het nog kan toepassen?.
Ik heb de volgende verbeteringen en herstellingen laten uitvoeren zonder schriftelijke toestemming van de verhuurder:
- Behangen van de muren met vlies en daarna geschilderd. Kostprijs: 6.000 euro.
- Verlenging van de werktafel in de keuken.
- Vervangen van een kraan in de keuken, na lek, door een nieuwe van betere kwaliteit, was 5 jaar oud.
- Vervangen van de kraan van de douche door een thermosstatische, was niet stuk.
- Reken en kasjes gehangen in de badkamer, er is in de faience geboord voor de bevestging.
- Thermostaat van de verwarming vervangen in de living.
Nu wil de verhuurder niet tussenkomen in die kosten met als reden dat hij niet werd op de hoogte gebracht van de werken en geen toestemming heeft gegeven voor de uitvoering ervan.
Ik ben bereid om alles terug in zijn oorspronkelijke toestand te plaatsen, maar er zijn dan taalrijke gaatjes in de faience van de badkamer en heb de defecte toestellen niet meer.
De beschadigde faience van de badkamer vervangen of alles laten staan ?.
Er is een plaatsbeschrijving opgemaakt geweest bij ingebruikname.
Ik vertrek vrijwillig op 31/12/2014, de plaatsbeschrijving bij uittreden zal dan gebeuren.
Als ik de sleutels dan afgeef moet ik de huur van 01/2015 nog betalen?.
Hartelijk bedankt voor de hulp.