Pagina 1 van 1

Gebreken appartement

Geplaatst: 06 jan 2015 08:28
door j4kke
Beste,

Ik huur sinds 5 jaar een appartement. Sinds oktober 2013 werkt de parlofoon niet meer naar behoren. Blijkbaar heeft iemand van de medehuurders de parlofoon bekabeling in de war gebracht door zelf een reparatie te doen. Dit sleept nu al lang aan en de huurbaas heeft reeds stappen ondernomen maar het is dus nog altijd niet in orde. De laatste update 2 maand geleden was dat er een nieuwe parlofoon ging komen.
Eind november was er geen druk meer op ons warm water. Een technieker van de firma is meerdere malen langs geweest maar kon door de ouderdom van de ketel dit probleem niet dadelijk oplossen en heeft heel wat stukken moeten bestellen. Vorige week is dit probleem pas opgelost waardoor wij bijna 2 maanden zonder warm water zaten.
Mijn vraag naar jullie: kan ik hiervoor geld terugvorderen van de huurbaas?

Mvg,

Jan

Re: Gebreken appartement

Geplaatst: 06 jan 2015 08:54
door Vandebos
Hoeveel flats afhankelijk van parlofoon en warm water?

Re: Gebreken appartement

Geplaatst: 06 jan 2015 08:57
door j4kke
Er zijn 5 appartementen. Enkel mijn appartement heeft problemen met warm water en 2 appartementen met parlofoon probleem.

Re: Gebreken appartement

Geplaatst: 06 jan 2015 09:58
door sloeberken
Hebben jullie de verhuurder al in gebreke gesteld met AS, dit is voornaam om bewijs te hebben.

Re: Gebreken appartement

Geplaatst: 06 jan 2015 13:55
door j4kke
Neen nog niet, ik ben niet bekend met de procedures hiervoor.

Re: Gebreken appartement

Geplaatst: 06 jan 2015 14:38
door sloeberken
Gewoon de verhuurder een aangetekend schrijven richten met de gebreken, en hem 14 dagen de tijd geven om maatregelen te treffen.

Re: Gebreken appartement

Geplaatst: 06 jan 2015 14:49
door j4kke
Zal ik doen, bedankt voor de tip.