Kapotte verwarmingsketel
Geplaatst: 06 feb 2015 19:20
Sinds zaterdag is onze verwarmingsketel kapot (onderhoud nog maar van september ongeveer gedaan). Na de basis controles zoals ontluchten, water bijvullen toch maar de volledige ketel uitgezet. Maandag is er direct iemand langs gekomen om de ketel te controleren en die liet weten dat de ketel vervangen zou moeten worden en zeker niet meer mocht worden aangestoken. De bewindvoerder moest contact met hen opnemen en ze zouden een offerte opmaken om alles zo snel mogelijk in orde te brengen. Met het verslag van deze persoon hebben we de bewindvoerder van onze huisbaas gecontacteerd die het nodige zou doen.
Vandaag de bewindvoerder opgebeld om te horen hoe ver hij stond. Ik kreeg als antwoord dat hij het besluit van deze firma niet vertrouwde (nochtans een heel bekende hier in de streek) en hij een andere firma had gecontacteerd. Deze firma kan helaas pas dinsdag komen en dan zou besloten worden wat de volgende stappen waren.
Nu was mijn vraag hoe ik hier op moet reageren. Ik ben kwaad, logisch, het is koud en ik kan de verwarming niet opzetten en dan hoor ik plots dat het nog langer gaat duren eer er iets aan gedaan zal worden.
Ik heb 2 elektrische blazers aangeschaft om het toch wat warmer te maken maar veel hoger dan 16,5 graden kreeg ik het niet in de woonkamer. Van een kennis hebben we gisteren een gaskachel te leen gekregen waarmee we het toch al tot 18 graden kunnen verwarmen
's avonds zet ik dan 1 van die blazers een tijdje op mijn zoon zijn kamertje zodat die toch in een aangename temperatuur kan slapen.
Kan ik huurvermindering vragen ivm verminderd huurgenot? Die elektrische blazers heb ik speciaal moeten aankopen en zijn in verbruik ook niet het goedkoopste, een gasfles is ook niet gratis... Kan ik dit doorrekenen aan de bewindvoerder?
Ik wil niet inhalig lijken maar het is allesbehalve een aangename situatie en dit zijn kosten die ik helemaal niet voorzien had en ook echt niet kan gebruiken
Vandaag de bewindvoerder opgebeld om te horen hoe ver hij stond. Ik kreeg als antwoord dat hij het besluit van deze firma niet vertrouwde (nochtans een heel bekende hier in de streek) en hij een andere firma had gecontacteerd. Deze firma kan helaas pas dinsdag komen en dan zou besloten worden wat de volgende stappen waren.
Nu was mijn vraag hoe ik hier op moet reageren. Ik ben kwaad, logisch, het is koud en ik kan de verwarming niet opzetten en dan hoor ik plots dat het nog langer gaat duren eer er iets aan gedaan zal worden.
Ik heb 2 elektrische blazers aangeschaft om het toch wat warmer te maken maar veel hoger dan 16,5 graden kreeg ik het niet in de woonkamer. Van een kennis hebben we gisteren een gaskachel te leen gekregen waarmee we het toch al tot 18 graden kunnen verwarmen

's avonds zet ik dan 1 van die blazers een tijdje op mijn zoon zijn kamertje zodat die toch in een aangename temperatuur kan slapen.
Kan ik huurvermindering vragen ivm verminderd huurgenot? Die elektrische blazers heb ik speciaal moeten aankopen en zijn in verbruik ook niet het goedkoopste, een gasfles is ook niet gratis... Kan ik dit doorrekenen aan de bewindvoerder?
Ik wil niet inhalig lijken maar het is allesbehalve een aangename situatie en dit zijn kosten die ik helemaal niet voorzien had en ook echt niet kan gebruiken
